English

ابراهیم نصری:

بهسازی و بهره برداری پایانه گذرگاه مرزی دوغارون در خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: سرعت بخشیدن به فعالیت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی، نتیجه و تاثیر این سرمایه‌گذاری برای هر دو کشور ایران و افغانستان است.

بهسازی و بهره برداری پایانه گذرگاه مرزی دوغارون در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: پایانه دوغارون یکی از مهمترین گذرگاه‌های مرزی کشور در حوزه صادرات و ترانزیت کالا است چنانکه بیشترین میزان از حجم بالای مبادلات تجاری ایران و افغانستان از این گذرگاه رسمی عبور می‌کند.

ابراهیم نصری ضمن تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تسهیل مبادلات تجاری و فرهنگی کشور با همسایگان ادامه داد: این رهنمود در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری قرار گرفته تا در شرایط تحریم از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه هم استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین افزود: رفت و آمد ناوگان خودرو‌های سنگین حامل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی نه تنها با توسعه گذرگاه مرزی دوغارون تسهیل شده بلکه شتاب می‌گیرد؛ بر همین اساس سازمان راهداری برای ارتقای سخت‌افزاری و نرم افزاری زیرساخت‌ها و اصلاح رویه‌ها در گذرگاه و پایانه مرزی دوغارون، مبلغ هزار میلیارد ریال را در قالب سه مرحله اجرایی کوتاه، میان و بلندمدت سرمایه‌گذاری کرده است.

نصری با اشاره به آغاز عملیات توسعه و بهسازی پایانه مرزی دوغارون از فروردین ماه امسال عنوان کرد: هم‌اینک دروازه‌های ورودی و خروجی این گذرگاه مرزی در همین چارچوب از دو خط به هشت خط افزایش یافت، ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این بخش از طرح توسعه و بهسازی گذرگاه مرزی دوغارون هزینه شده است.

وی همچنین اظهار کرد: سرعت بخشیدن به فعالیت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی، نتیجه و تاثیر این سرمایه‌گذاری برای هر دو کشور ایران و افغانستان است، اجرای مرحله کوتاه‌مدت برنامه‌های راهداری در این حوزه برای امسال با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال خرداد ماه گذشته به پایان رسید.

نصری در ادامه گفت: طرح‌های اجرا شده در این چارچوب، شامل بهسازی و ساخت ۴۷ چشمه سرویس بهداشتی، توسعه برج‌های نورافکن، افزایش شمار دوربین‌های نظارتی و بهسازی بخش‌های گوناگون تاسیسات در پایانه مرزی دوغارون می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: بهسازی جاده بین‌المللی دوغارون - اسلام‌قلعه هم از برنامه‌های میان‌مدت سازمان راهداری برای این منطقه بود که با افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

وی تاکید کرد: عملیات تعریض و روکش آسفالت در مسیر ایست بازرسی پاسگاه انتظامی ۱۷ شهریور تا مرز دوغارون، محوطه‌سازی و آسفالت محوطه چهار هکتاری پایانه مرزی دوغارون، سامانه روشنایی و همچنین نصب نیوجرسی در مسیر پنج کیلومتری جاده ارتباطی تایباد - دوغارون نیز در چارچوب همین مرحله از برنامه‌های سازمان راهداری در حال اجرا است که حداکثر تا پایان مهر ماه آینده به پایان می‌رسد.

نصری در خاتمه خاطر نشان کرد: برنامه‌های بلندمدت سازمان راهداری برای ارتقای وضعیت زیرساخت‌ها در گذرگاه مرزی دوغارون هم با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال شامل ساخت سالن مسافری و محوطه‌سازی پیرامون آن است و پیگیری‌های لازم برای عملیات اجرایی این بخش از برنامه‌های بلندمدت سازمان راهداری در مسیر ارتقای زیرساخت‌های گذرگاه مرزی دوغارون، در دست انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه