English

محمدرضا افخمی:

آشفتگی در وضعیت اشتغال‌زایی رشته داروسازی در خراسان رضوی

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی عنوان کرد: ترویج داروخانه داری کاری اشتباه است، اما اکنون سیاست‌ها به سمتی پیش می‌رود که بیشتر داروسازان تمایل دارند که داروخانه داشته باشند.

آشفتگی در وضعیت اشتغال‌زایی رشته داروسازی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا افخمی دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی اعلام کرد: وضعیت اشتغال‌زایی رشته داروسازی روز به روز آشفته‌تر می‌شود و این در حالی است که هر ساله بر تعداد جذب دانشجویان داروسازی هم افزوده می‌شود.

افخمی در ادامه این خبر اضافه کرد: اگر روند جذب دانشجو در رشته داروسازی دانشگاه‌های کشور به همین روال پیش رود بازار آینده حرفه‌ای داروسازی در ایران چندان روشن تصور نمی‌شود.

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: تبعات افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه‌ها به وزارت بهداشت اعلام شده است و بر کاهش تعداد دانشکده‌های داروسازی و محدودسازی جذب دانشجو تاکید شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر ترویج داروخانه داری کاری اشتباه است، اما اکنون سیاست‌ها به سمتی پیش می‌رود که بیشتر داروسازان تمایل دارند که داروخانه داشته باشند در حالی این امر موجب می‌شود اشتغالزایی در این رشته تنها محدود به داروخانه‌ها شود.

افخمی خاطر نشان کرد: درحالی که ما صنعت، کارخانه‌ها و شرکت‌های توزیع دارویی مختلفی داریم که داروسازان می‌توانند جذب آنجا شوند همچنین بیمارستان‌ها هم می‌توانند بنابر تعاریف استاندار‌های جهانی، جذب داروساز داشته باشند تا در آنجا شاغل شوند در حالی که هیچ کدام از این موارد هم‌اینک اجرا نمی‌شوند و اگر این روال تداوم یابد آینده داروسازی در این استان چندان روشن نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی