English

امید جهانخواه:

سرخس دروازه ورود به آسیای میانه با صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا

ناظر گمرکات خراسان رضوی عنوان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز سرخس مصالح ساختمانی، مقاطع فلزی، ماشین آلات و مواد غذایی و کالا‌های وارداتی نیز نخ، الیاف و پنبه هستند.

سرخس دروازه ورود به آسیای میانه با صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی اعلام کرد: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۳۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای میانه صادر شده است.

امید جهانخواه در ادامه این خبر افزود: در پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات از مرز سرخس حدود ۳۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار بوده که ۳۲۷ هزار تن آن از طریق راه آهن انجام گرفته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: همچنین حدود ۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون دلار از طریق مرز سرخس در پنج ماهه نخست امسال به داخل کشور ترخیص و وارد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در همین پنج ماه، صادرات در مرز سرخس از لحاظ ارزشی حدود ۵۷۹ درصد و واردات هم ۱۴۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

جهانخواه ادامه داد: علت افزایش این تبادلات باز شدن مرز‌های جمهوری ترکمنستان بوده که اجازه ورود و عبور کالا به این کشور و کشور‌های آسیای میانه داده شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز سرخس مصالح ساختمانی، مقاطع فلزی، ماشین آلات و مواد غذایی و کالا‌های وارداتی نیز نخ، الیاف و پنبه هستند.

جهانخواه در خاتمه با بیان اینکه سرخس دروازه ورود به آسیای میانه است خاطر نشان کرد: همواره پیگیری‌های لازم توسط وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و کشور‌های آسیای میانه، در خصوص تسریع تبادل کالا و باز شدن مرز‌ها در زمان شیوع کرونا انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه