English

لزوم جبران مشکل کمبود مسجد در پردیسان

امام جمعه پردیسان قم بر لزوم جبران مشکل کمبود مسجد در پردیسان تاکید کرد.

لزوم جبران مشکل کمبود مسجد در پردیسان

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام محمد رضا حامدی در نشست ائمه جماعت شهر پردیسان که در مسجد امام محمد باقر(ع) برگزار شد، بر اهمیت ساخت مساجد و فعال بودن قوی تر ائمه جماعت با محوریت مسجد برای انجام فعالیت تاکید کرد و گفت: اگر چه تا الان در بحث فعالیت و محوریت مساجد اتفاق‌های خوبی در پردیسان از سوی ائمه جماعت به وقوع پیوسته، ولی با همفکری و هم افزایی بهتر می توان کارهای قوی تری انجام داد.

امام جمعه پردیسان قم بیان داشت: انجام کارهای قوی، نیازمند پشتوانه اتاق فکر و هیات اندیشه ورز است و این کار هم شروع شده و به زودی شاهد اتفاقات بهتری در این مساله برای رشد و پیشرفت فعالیت ها و برنامه ها با محوریت مساجد و ائمه جماعت در پردیسان در موضوع‌های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: امروزه مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کارهای تبلیغی و دینی دارند، ولی در عین حال که این ظرفیت هست، باید مواظب آفت و آسیب های آن بود.

 حامدی گفت: در گذشته نه چندان دور مساجد گرفتار بعضی آفت و آسیب ها شدند. الان باید با حضور فرهیختگان، اندیشمندان حوزوی، اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز طوری پیش برویم که برنامه های مساجد ضمن دور بودن هر آسیب و آفتی با محوریت مساجد و ائمه جماعت همراه باشد تا شاهد ترقی و پیشرفت بیشتر آن باشیم.

وی با توجه به کم بودن سرانه مساجد در پردیسان نسبت به جمعیت آن، بیان داشت: تلاش ما در پردیسان این باشد که به ساخت مساجد بیشتر بهاء بدهیم و مردم و مسئولین را دعوت به ساخت مساجد کنیم، ولی بعضا بعضی ها برای فرار رو به جلو و انجام ندادن مسئولیت شان در قبال مردم، در مجتمع ها تنها اکتفاء به ساخت حسینیه‌ها می‌کنند.

وی بیان داشت: در خصوص ساخت مساجد در پردیسان از مسئولان شهری طلبکار هستیم و اگر در قبال ساخت مساجد کم کاری صورت گرفته، جبران کنند و اگر زمینی برای ساخت مساجد وجود دارد، بانی، خیّر و مسئولی پیدا شود، برای مردم مسجدی بسازد.

امام جمعه پردیسان افزود: باید بدانیم که ساخت مسجد، نماز و سایر برنامه ها در این مکان از فضیلت بالاتری نسبت به حسینه برخوردار است و ذکر این مسئله ضروری است که اگر در جایی حسینه ساخته شد، این ساخت حسینه ها نباید موجب کم رونقی مساجد و برنامه های آن شود.

 حامدی گفت: ساخت حسینه ها به جای مساجد، برگزاری صرفا نماز در مساجد و انجام سایر فعالیت ها در حسینه ها و یا حتی خواندن نماز در حسینه به جای مساجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها است که بعضا در جاهای مختلف مشاهده می شود و نباید اجازه داد مساجد پردیسان به دلیل نو و تازه بودن آن، گرفتار این وقایع شود.

وی  بیان داشت: از اتفاق‌های بسیار خوب مساجد پردیسان، فعال بودن مرکز نیکوکاری آن با حضور ائمه جماعت و خیرین است. این فعال بودن آن قدر درست و با برنامه بوده که توانسته در قم به رتبه بسیار خوبی برسد.

وی افزود: این مساله نباید ما را از پیشرفت و تعالی در برنامه های این مرکز غافل کند بلکه باید بیش از گذشته بکوشیم و این نوع قبیل کارها و برنامه را برای رشد جامعه، رفع آسیب ها و کاهش مشکلات مردم نیازمند تقویت، ارتقا و تداوم ببخشیم.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

حجت الاسلام حامدی گفت: از برکت‌های این مرکز این بوده که توانسته برای سایر شهرهای کشور الگو شود و دیگران از برنامه و فعالیت این مرکز برای رسیدگی به مشکل‌های مردم منطقه خودشان الگو برداری کنند.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی