English

عبدالحسین پارسایی‌راد خبر داد:

اخذ ۲۵۹ رای قضایی در بازپس‌گیری اراضی ملی استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ 259 رای قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان خبر داد.

اخذ 259 رای قضایی  در بازپس‌گیری اراضی ملی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عبدالحسین پارسایی‌راد بیان داشت: مقابله با تصرف اراضی ملی یکی از مهمترین اقدامات این اداره‌کل در راستای احقاق حقوق بیت‌المال و جلوگیری از سودجویی برخی سو استفاده‌کنندگان است لذا با قدرت در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های صوت گرفته در پنج ماه اخیر بیش از 20 هزار و 390 مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان از دست متصرفان آزاد و به بیت‌المال بازگردانده شد که اراضی بازپسگیری شده در راستای اجرای 30 فقره رای قطعی قضایی و به جهت رفع تصرفات غیر مجاز در سطح استان انجام شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 60 مورد طرح دعوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف انجام شده است عنوان کرد: متراژ اراضی تصرفی مرتبط با این پرونده‌ها در مجموع 52.9 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل و حمایت جدی دستگاه قضایی منتج به اخذ 259 رای به نفع دولت و بیت‌المال شد اذعان داشت: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از 867 هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.

پارسایی‌راد اذعان داشت: حفاظت از انفال یک وظیفه شرعی و قانونی است و همکاری مردم در این راستا نشان دهنده حس مسئولیت پذیری و تعهد آنان به حفظ و نگهداشت اراضی ملی است لذا مردم عزیز اصفهان نیز می‌بایست در امر صیانت از این اراضی مشارکت کرده و در صورت مشاهده تخریب و تصرف آن با شماره تلفن 1656 تماس حاصل کنند.

وی عنوان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به صورت مستمر و شبانه روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهد داشت.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه