English

صادق پورمحمد خبر داد:

کشف ۲.۵ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان خلخال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال از کشف و ضبط محموله ۲.۵ تنی چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی در این شهرستان خبر داد.

کشف 2.5 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، صادق پورمحمد ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: ارزش این محموله ۸۰۰ میلیون ریال است که قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از فرصت پیش آمده از حضور مردم در آئین عزاداری محرم و خلوت بودن منطقه عبور چوب قاچاق جنگلی آن را از منطقه خارج و به فروش رسانند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی خلخال این محموله کشف و ضبط و به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال یافت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در جریان شناسایی و کشف این محموله قاچاق چوب ۲.۵ تنی یک دستگاه خورو نیسان وانت حامل چوب جنگلی را توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال افزود: علاوه بر محموله قاچاق چوب جنگلی یاد شده ماموران یگان حفاظت این اداره در بهار امسال موفق به کشف و ضبط ۴.۵ تن انواع چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان شدند.

پورمحمد اظهارکرد: ۲ قاچاقچی فرآورده‌های چوبی جنگلی نیز در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی این شهرستان شدند.

وی گفت: پارسال نیز با تلاش ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی۵۳ تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق، ۶۸ پایه چوبی قطع شده از جنگل درختان بلوط منطقه اندبیل و مقادیر قابل توجهی تخته جنگلی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال بیان کرد: اجرای طرح ممنوعیت ۱۰ ساله برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور، افزایش غیرمنتظره قیمت چوب در بازار و افزایش میل قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی جنگلی به استفاده از راه‌های ارتباطی این شهرستان برای عبور محوله‌های قاچاق موجب افزایش قاچاق محموله‌های چوب جنگلی و صنعتی شده است.

پورمحمد افزود: با توجه به واقع شدن بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در خلخال بیشترین کشفیات چوب قاچاق جنگلی این استان در شهرستان خلخال صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: در اجرای ماده ۴۲ قانون مقابله با قطع اشجار و درختان جنگلی برای افراد متخلف در خصوص قطع ۱۲ اصله درخت جنگلی پرونده قضایی تشکیل و متخلفان محاکمه شدند.

شهرستان خلخال دارای ۲۵۷ هزار هکتار جنگل و مرتع است که از این میزان ۴۵ هزار هکتار را جنگل‌های قدکوتاه ارس و بنه تشکیل می‌دهند، علاوه بر تنوع گونه‌های جنگلی خلخال با برخورداری از ۲۱۲ هزار هکتار مرتع ۲۱ درصد از کل مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه