English

سعید خوش قامت:

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۷۰۰ هکتار از مزارع مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد: ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌ها در این شهر است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته است.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۷۰۰ هکتار از مزارع مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد اعلام کرد: امسال ۱۸۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۷۰۰ هکتار از مزارع مشهد در حال برداشت است.

خوش قامت در ادامه این خبر افزود: با توجه به آغاز برداشت محصول ذرت علوفه‌ای در مشهد از اواخر تیر ماه، با میانگین برداشت ۵۰ تن در هر هکتار پیش بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بیش از ۱۸۰ هزار تن ذرت سیلویی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد همچنین اضافه کرد: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در مشهد تا کنون بیش از ۵۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

 وی تصریح کرد: رعایت اصول زراعی مانند بسترسازی مناسب کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کود‌های کشاورزی اختصاصی ذرت با فرمولاسیون جدید، تاثیرگذار در عملکرد تولید ذرت علوفه‌ای می‌باشد که کشاورزان با رعایت این نکات میتوانند از عملکرد بیشتری برخوردار گردند.

خوش قامت همچنین اظهار کرد: ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌ها در این شهر است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته، دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتئین بالا دارند که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.

وی تاکید کرد: در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در مشهد زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر فراهم شده و ذرت علوفه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی داشته باشد.

خوش قامت در خاتمه بیان کرد: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران ، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه