English

ابوالفضل شعبانی:

کاهش ۷۰ درصدی آتش‌سوزی در طبیعت خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: شهروندان و گردشگران طبیعت در صورت ورود به طبیعت از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و رفتار‌های خطرآفرین مشابه خودداری کنند.

کاهش ۷۰ درصدی آتش‌سوزی در طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وقوع آتش‌سوزی در مناطق زیست محیطی تحت حفاظت خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد کمتر شده است.

ابوالفضل شعبانی در ادامه این خبر اظهار کرد: چهار مورد رخداد آتش‌سوزی از ابتدای امسال تاکنون در سطحی حدود ۲۰ هکتار از طبیعت خراسان رضوی اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: حضور و اقدام به‌هنگام نیرو‌ها برای مهار موارد آتش‌سوزی در خراسان رضوی موجب شده امسال حتی با وجود تداوم پدیده خشکسالی موارد حریق در طبیعت خراسان رضوی و خسارات ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنان احتمال شعله‌ور شدن آتش در مناطق زیست محیطی تحت حفاظت در خراسان رضوی به علت استمرار وضعیت خشکسالی ، گرمای هوا و خشکیدن پوشش گیاهی در سطح طبیعت این استان وجود دارد.

شعبانی بیان کرد: همکاری مردم اعم از روستاییان، عشایر و گردشگران امر بسیار مهم و موثری در جلوگیری از آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی و یا مهار آن است، زیرا چنین کمک‌هایی از ایراد خسارت سنگین در محیط زیست ممانعت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر گرمای هوا و وقوع آتش در چنین شرایطی، خطا‌های انسانی و بی توجهی گردشگران در برافروختن آتش در مناطق از عوامل مهم ایجاد آتش سوزی محسوب می‌شود که به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آن‌ها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

وی از شهروندان و گردشگران طبیعت در خواست کرد: در صورت ورود به طبیعت از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و رفتار‌های خطرآفرین مشابه خودداری کنند.

شعبانی در خاتمه عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده حریق در محیط زیست، مراتب را به فوریت از طریق "سامانه تلفنی ۱۵۰۴" مربوط به اداره‌کل منابع طبیعی، اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی