English

مدیر جهاد کشاوزی نکا اعلام کرد:

کشت ۲۴۰۰ هکتاری شبدر در نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از توزیع 20 تن بذر شبدر بین کشاورزی نکایی خبر داد.

کشت 2400 هکتاری شبدر در نکا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید شبر موسوی از توزیع 20 تن بذر شبدر بین کشاورزان نکایی خبر داد و اظهار داشت: انجام کشت دوم، راهکاری مناسب برای افزایش تولید محصول و افزایش درآمد روستاییان است.

وی با بیان اینکه سطح کشت شبدر برسیم این شهرستان 2 هزار و 460 هکتار است، ادامه داد: این مقدار بذر از طریق 9 کارگزاری در این شهرستان بین بهره برداران متقاضی کشت شبدر برسیم توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا بیان داشت: شبدر به عنوان یکی از بهترین انواع کشت علوفه می تواند موجب افزایش حاصلخیزی خاک شده و در تثبیت ازت آلی خاک نقش فعال و مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقویت و حاصلخیزی خاک، افزایش مواد آلی خاک کشاورزی، افزایش ازت خاک، کاهش مصرف کودهای ازته، افزایش میزان محصول برنج، کاهش آفت ساقه خوار برنج، عدم نیاز به هزینه و نیروی انسانی زیاد، عدم نیاز به آبیاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزی، جلوگیری از بیکاری فصلی روستائیان، تولید علوفه با ارزش غذایی برابر یونجه، افزایش تولید دامی، استفاده بهینه از اراضی شالیکاری ، عدم نیاز به عملیات تهیه زمین و افزایش تولید از جمله فواید و مزایای کشت شبدر برسیم در زمین های شالیزاری است.

موسوی افزود: این گیاه از انواع علوفه مرغوب است که می توان آن را به صورت چرای مستقیم، تهیه علوفه سبز یا خشک، سیلو، کشت مخلوط و تهیه مراتع غنی و اصلاح خاک در دام مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه