English

استاندار مازندران:

امکان بستن زود هنگام راه های استان میسر نشد

استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان، گفت: از دیروز که مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور مبنی بر تعطیلی سراسری اعلام شد، با وزارت کشور، دفتر ریاست جمهوری و دستگاه قضایی تماس داشتم و پیگیری کردم که راه‌های ورودی استان را ببندیم.

امکان بستن زود هنگام راه های استان میسر نشد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان با بیان اینکه هفته قبل هم جهت انسداد راه های استان مکاتبه کردیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان مطلوب نیست و هم استان هدف برای سفر مردم در تعطیلات است، ناچار هستیم جهت کاهش ترددها سخت گیری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تردد به داخل استان و ترددهای دورن شهری جهت دورهمی ها مشکل اصلی استان است، ادامه داد: ورود به استان های قرمز ممنوع است، هر فردی که وارد استان شده از استان های دیگر، از نیروهای انتظامی و نظامی می خواهم که علاوه بر اعمال جریمه این مسافران، آنان را برای خروج از مازندران هدایت کنند.

استاندار مازندران افزود: قبلاً ستاد مبارزه با کرونا شکل نگرفته بود اما الان ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفته است و باید مصوبه ستاد را اجرا کنیم و همه تلاش خودم را کردم که راه های استان را زودتر ببندم اما به دلیل زمان اندک بین تصمیم و اجرا مخالفت شد.

وی با تأکید براینکه تعطیلی و محدودیت های کرونایی مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باید درست و دقیق اجرا شود، گفت: محدودیت باید کاملاً اعمال و رعایت شود و از سپاه و هلال احمر استان  می خواهم به نیروی انتظامی کمک کنند و نگذارند حتی یک خودرو وارد استان شود.

حسین زادگان بیان داشت: پایانه حمل و نقل، فرودگاه استان و راه آهن ملزم به رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا درخصوص شهرهای قرمز هستند.

وی تأکید کرد: دهیاران و شوراهای روستاها با هماهنگی فرمانداری ها مبادی روستاها را از امروز طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا کنترل و مانع ورود مسافران و گردشگران شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان مازندران با تأکید بر اینکه تردد داخل استان و ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است، گفت: سواحل، پارک های جنگلی و مراکز تفریحی و گردشگری در استان تعطیل و هرگونه ورود به آن ها ممنوع است و با کسانی که قانون را رعایت نکنند برخورد قانونی می شود.

وی در واکنش به افزایش قیمت و کم فروشی در اکسیژن تصریح کرد: چطور راضی می شوید از بریدن نفس مردم برای خود کیسه بدوزید، ناظران صمت و دستگاه های نظارتی بر قیمت اکسیژن و کم فروشی نظارت دقیق داشته باشند و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار مازندران افزود: سازمان تبلیغات به همه هیأت ها، مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را ابلاغ کند، طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا برگزاری عزاداری در فضای بسته و هرگونه دسته روی ممنوع است.

وی با بیان اینکه استانی هستیم که بیشترین درگیری را در پیک کرونا دارد، اما سهمیه خاموشی آن بیشتر از استان هایی است که درگیری کمتری دارند، گفت: طی مکاتبه ای به مرکز اعلام کردیم با توجه به شرایط ویژه استان که بسیاری از بیماران، بستری های موقت در منزل هستند و با توجه به شرجی بودن هوای مازندران و گرم بودن استان مازندران از قطعی معاف شوند و همچنین طی مکاتبه ای نیز افزایش سهمیه استان را با توجه به اینکه استان پرخطری هستیم تقاضا کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی