English

کاهش ۲۷ درصدی مصرف انرژی در ساختمان شرکت برق منطقه‌‌ای یزد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اقدامات مدیریت مصرفی انجام شده در این شرکت را تشریح کرد.

کاهش ۲۷ درصدی مصرف انرژی در ساختمان شرکت برق منطقه‌‌ای یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد سال 1400 را سالی سخت برای صنعت برق عنوان کرد و کمبود بارش، افزایش بار صنایع، افزایش دما و افزایش استخراج ماینر‌ها را از عوامل ناترازی 14 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق در کشور عنوان کرد.

وی کمبود تولید را دلیل اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و مدیریت بار دانست و تصریح کرد: تلاش‌های لازم برای مدیریت مصرف در حوزه مشترکین صنعتی، اداری و خانگی صورت گرفته و خوشبختانه همکاری مناسبی مصرف شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر الزام ادارات به کاهش 50 درصدی بار در ساعات اداری و کاهش 90 درصدی بار در پایان ساعات اداری خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف «اداره به اداره» با نظارت استانداری و همچنین همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان در تابستان 1400 انجام شد.

وی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را الگویی مناسب در زمینه مدیریت مصرف انرژی ادارات دانست و افزود: برخی اقدامات کم هزینه و بدون هزینه شامل جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به داخل ساختمان با نصب توری، خاموش نمودن روشنایی‌های اضافی، نصب سایه بان برای کولر‌ها، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و کاهش مدت زمان در مدار بودن چیلر‌های شرکت برخی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف انرژی برق در سال ۱۴۰۰ بوده است.

سید رضا حسینی معاون مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه ای یزد نیز نصب درب‌های شیشه‌‌ای در سالن‌ها برای جلوگیری از برون رفت هوای خنک، نصب کولر‌های سلولزی و افزایش دمای چیلر‌های شرکت را از اقداماتی برشمرد که موجب کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در بخش سرمایشی شده است.

وی همچنین حذف 28 لامپ مهتابی 20 وات از هر راهرو و جایگزینی 3 لامپ LED هفت وات با سنسور حرکتی را یکی دیگر از این اقدامات برشمرد.

محمد ابوالحسنی کارشناس تاسیسات شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز با اشاره به در مدار قرار گرفتن دیزل ژنراتور شرکت و استفاده از سامانه‌های خورشیدی نصب شده در ساختمان این شرکت تصریح کرد: این عوامل علاوه بر کاهش 27 درصدی مصرف برق در شرکت، سبب شده تامین برق شرکت تنها از طریق دیزل ژنراتور و سامانه های خورشیدی نصب شده در ساختمان شرکت انجام گیرد.

وی ادامه داد: با اجرای اقدامات مدیریت مصرفی در شرکت برق منطقه ای یزد، 2 کمپرسور از 6 کمپرسور و یک برج از 3 برج خنک کننده شرکت که بخش عمده مصرف انرژی این شرکت را در بر می‌گیرند، از مدار خارج شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه