English

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر

فرد غرق شده در سد کلان تاکنون یافت نشده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر با اشاره به آخرین وضعیت جستجو در پی فرد غرق شده در سد کلان، گفت: با گذشت شش روز، کماکان تلاش‌ها برای یافتن جسد فردی که روز جمعه ۱۵ مرداد ماه اقدام به قایق سواری و سپس شنا در سد کلان کرده بود، ادامه دارد و قرار است دو غواص از سد کرج برای کمک به تیم تجسس در محل حضور یابند .

فرد غرق شده در سد کلان تاکنون یافت نشده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مسلم سلگی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر  با اشاره به آخرین وضعیت جستجو در پی فرد غرق شده در سد کلان، گفت: با گذشت شش روز،  کماکان تلاش‌ها برای یافتن جسد فردی که روز جمعه ۱۵ مرداد ماه اقدام به قایق سواری و سپس شنا در سد کلان کرده بود، ادامه دارد و قرار است دو غواص از سد کرج برای کمک به تیم تجسس در محل حضور یابند .

وی در تشریح روند عملیات جستجو برای یافتن جسد مرد ۳۵ ساله ای که روز جمعه ۱۵ مرداد ماه در سد کلان ناپدید شد، اظهار کرد: ظهر روز گذشته به همراه قاضی پرونده و ضابطان انتظامی در قالب هیئتی  برای بررسی آخرین وضعیت و اقدامات در حال انجام در مورد شخص غرق شده، در محل سد کلان حضور یافتیم.

سلگی ادامه داد: در این بازدید ضمن اطلاع از اقدامات انجام شده با پیگیری‌های مستمر بدنبال کمک گرفتن از غواصان اعزامی از تهران هستیم و طبق آخرین پیگیری ها بنا شده امروز غواصان زبده از همدان و تهران در محل حضور یابند.

در ادامه رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه قرار است دو غواص از سد کرج به منطقه اعزام شوند، گفت: با گذشت شش روز،  کماکان تلاش‌ها برای یافتن جسد فردی که روز جمعه ۱۵ مرداد ماه اقدام به قایق سواری و سپس شنا در سد کلان کرده بود، ادامه دارد و قرار است دو غواص از سد کرج برای کمک به تیم تجسس در محل حضور یابند .

محمود رضا ملکی  با اشاره به اینکه تلاش تیم تجسس تا این لحظه بی نتیجه بوده است، اظهار کرد: طی آخرین بازدید تا عصر روز گذشته تلاش‌ها برای یافتن جسد فرد غرق شده مثمر ثمر نبوده و با توجه به خستگی نیروهای غواص سازمان آتش نشانی، امروز یک تیم از جمعیت هلال احمر استان همدان جایگزین نیروهای آتش نشانی شدند و عملیات تجسس توسط این تیم ادامه دارد.

ملکی مشخص نبودن نقطه دقیق غرق شدن این فرد را یکی از دلایل تاخیر در یافتن جسد او دانست و افزود: هر یک از دو همراه این فرد نقاط متفاوتی را برای غرق شدن او مشخص کردند از طرفی روز جمعه سطح آب متلاطم بوده و ممکن است قبل از غرق شدن، جابجا شده باشد.

وی احتمال گیر کردن جسد در بین گل و لای یا چاله های کف دریاچه پشت سد را نیز محتمل شمرد و خاطرنشان کرد: عمق آب در نقاطی از سد به ۴۲ تا ۴۳ متر می‌رسد که بدلیل تاریکی مطلق در این اعماق غواص تنها می‌تواند با حس لامسه عملیات جستجو را دنبال کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان اضافه کرد: همچنین ممکن است جسد در بین شاخ و برگ و یا حفره های موجود در کف استخر گیر افتاده باشد.

ملکی با بیان اینکه آب در بخش های مرکزی و اعماق دریاچه بسیار سرد است، مطرح کرد: سرد بودن آب در این بخش ها از فعل و انفعالات بدن و نیز سبک شدن حجم توده بدن  نسبت به حجم آب جلوگیری کرده و در نتیجه اجازه شناور شدن جسد در سطح آب را نمی‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: آب های پشت سدها، کانال ها و بندهای کشاورزی به هیچ‌وجه برای شما کردن مناسب نیست و شهروندان نباید این مناطق را برای تفریح و شنا انتخاب کنند.

مرد حدودا ۳۵ ساله ای بعدظهر روز جمعه ۱۵ مرداد ماه به همراه دو نفر دیگر با قایق بادی اقدام به قایق سواری در سد کلان کرده و طبق شنیده ها فرد مذکور یا خود در آب پریده و یا به داخل آب پرتاپ و برای رسیدن به خشکی اقدام به شنا کرده است. با وزش باد قایق از کنترل این دو نفر خارج شده و به سمت تاج سد می رود و در نهایت به خشکی می رسد اما فرد مذکور از همان لحظه ناپدید شده و با گذشت ۶ روز از حادثه متاسفانه تلاش ها برای یافتن او هنوز به نتیجه نرسیده است.

طی دو هفته گذشته این دومین قربانی سد کلان ملایر است با این حال تاکنون اقدام قابل توجهی از جمله فنس کشی اطراف سد، استقرار ناجیان غریق و تجهیزات مربوطه در حاشیه سد و یا گذاشتن گشتی‌های حفاظتی برای جلوگیری از ورود و تردد غیرمجاز در محل سد کلان ملایر انجام نشده است و سوال اینجاست که چند جسد بی جان دیگر باید از این آب به بیرون کشیده شود تا مسئولان تکانی بخورند و اقدام نتیجه بخشی انجام شود؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه