English

توجه به شعار سال اوقاف در طرح بصیرت عاشورایی

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه یک قم گفت: شعار امسال ماه محرم از سوی ریاست سازمان اوقاف، «ایران بهتر در سایه‌سار اهل بیت(ع)، توام با جهاد، تلاش و خودکفایی» تعیین شده که لازم است در طرح بصیرت عاشورایی مورد توجه قرار گیرد.

توجه به شعار سال اوقاف در طرح بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور در جلسه ستاد اجرایی بصیرت عاشورایی اظهار کرد: لازم است هر کس به اندازه وسع خویش، پرچم عزای حسینی را برافرازد و به سهم خود، در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف، قرارگاه استانی بصیرت عاشورایی با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اوقاف تشکیل می‌شود، همچنین ستاد اجرایی در شهرستان قم به ریاست سجاد موسوی قیداری رئیس اوقاف ناحیه یک و با حضور هیئت امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه شکل می‌گیرد.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم، برگزاری جلسه با هیئت‌های شاخص را یکی از وظایف این ستاد دانست و تصریح کرد: در این جلسات باید تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسد و به جمع‌بندی رسید تا شاهد برگزاری مراسم عزاداری به بهترین شکل ممکن باشیم.

وی ادامه داد: مجالس عزای حسینی از محل عواید موقوفات با همین نیت برگزار می‌شوند بنابراین باید اسم واقف هم در آن مجلس برده شود و این مسئله باید در تفاهم‌نامه قید شود.

جمشیدپور با اشاره به هماهنگی لازم و مداوم با ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: نباید غیر از آنچه ستاد مذکور اعلام می‌کند، عمل شود همچنین هماهنگی با آتشنشانی، اورژانس و هلال احمر به ویژه در برنامه‌های شاخص ضروری است.

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم در ادامه به دیگر بندهای ابلاغیه ستاد اجرایی طرح بصیرت عاشورایی گفت: انعکاس و پخش زنده مراسم عزاداری از طرق مختلف اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بقاع متبرکه‌ای که پخش زنده یا تولید برنامه‌های تلویزیونی با محوریت آنها صورت می‌گیرد در دستور کار بوده و روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم در این زمینه فعال است.

جمشیدپور به سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: فضاسازی محیطی یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم شعار ۱۴۰۰ اوقاف در ماه محرم را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس ابلاغ ریاست سازمان، شعار امسال «ایران بهتر در سایه‌سار اهل بیت(ع)، توام با جهاد، تلاش و خودکفایی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این ابلاغیه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم مورد توجه قرار گرفته است گفت: این بیانیه دارای ابعاد و گستردگی قابل توجهی است و می‌توان از محتوای آن، سوالات مسابقات فرهنگی را استخراج کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه