English

موج گزارش می‌دهد؛

قامت خمیده‌ی بازنشستگان هرمزگان زیر فشار اقتصادی

عدم پرداخت مابه‌التفاوت‌ها، مکفی نبودن حقوق‌های پرداختی و عمل نکردن به وعده‌ووعیدها بازنشستگان را در وضعیت بغرنجی قرار داده و آن‌ها گاه و بیگاه مجبور به تحصن می‌شوند.

قامت خمیده‌ی بازنشستگان هرمزگان زیر فشار اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج، این روزها حقوق بازنشستگان و‌ مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با چالش‌هایی مواجه است و با توجه به اوضاع‌واحوال اقتصادی جامعه مستمری‌بگیران با وضعیت نابسامانی دست‌به‌گریبان هستند. در دنیا بازنشستگی زمان آسایش و سفر و تفریح است اما مشخص نیست چرا این قشر از جامعه که سالیان سال خدمت کرده‌اند، در چنین سنی باید در مضیقه باشند؟
قرار بر این بود که بعد از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مابه التفاوت های حقوقشان را دریک بازه زمانی مشخص پرداخت کنند اما عدم پرداخت مابه‌التفاوت‌ها، مکفی نبودن حقوق‌های پرداختی و عمل نکردن به وعده‌ووعیدها، بازنشستگان را در مقابل دولت قرار داده است.

*دخل‌وخرج به هم نمی‌خواند

وقتی‌که پای درد دل بازنشستگان می‌نشینیم، هرکدام درد دلی به‌اندازه‌ی یک شاهنامه دارند اما کو گوش شنوا؟ بازنشستگان بیان می‌دارند که دخل‌وخرج‌ با هم همخوانی ندارد و زندگی به زنده ماندن صرف تقلیل یافته است و تنها با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته‌اند.
اما متأسفانه اغلب مسئولان قادر به درک این مسئله نیستند و فکر می‌کنند با مبلغ ناچیزی که به‌صورت ماهیانه به ‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود، می‌توانند دغدغه‌های این قشر را برطرف کنند.

*چه گویم که ناگفتنم بهتر است

«واحدی» یکی از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که در شهر رودان ساکن است، در گفت‌وگو با خبرنگار موج با اشاره به وضعیت نابرابری‌های در جامعه و حقوق ناکافی اظهار نارضایتی کرد و گفت: چه گویم که ناگفتنم بهتر است، سخن در دهان پاسبان سر است.
وی بیان داشت: باید خدمتتان عرض کنم اعتراضاتی که برای دفاع از احقاق حقوق بازنشستگان در هوای گرم و‌ شرجی هرمزگان صورت گرفت و عده‌ی کثیری بازنشستگان را به تحصن وادار کرد هیچ نتیجه‌ای نداشت و کسی فکری به حال ما نکرد.
وی گفت: حق بازنشستگان و سایر سطوح پایین و متوسط جامعه بیش از این حرف‌هاست اما دولت‌مردان تنها منافع خود را می‌بینند.

*تصور اشتباه

خانم «مرادی» یکی دیگر از بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با چالش خانواده‌های مستمری‌بگیر و بازنشستگان اجتماعی ‌اظهار داشت: شاید برخی از افراد با خودشان تصور می‌کنند که بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل به‌صورت ماهیانه از حقوق و مزایایی برخوردارند که بتوانند زندگی کنند اما اگر یک روز جای ما زندگی کنند از گفته‌هایشان پشیمان می‌شوند.
وی ادامه داد: شما خودتان قضاوت کنید من به‌عنوان یک بانوی مستمری‌بگیر در این شرایط اقتصادی نابسامان با حقوق ماهیانه 5 میلیون تومان و دارا بودن 2 فرزند مجرد و بیکار چگونه می‌توانم روزگار بگذرانم؟
این شهروند بندرعباسی در پایان اظهار داشت: هزینه‌های سرسام‌آور درمان، تأمین نیازهای ضروری زندگی، اقساط بانکی، شهریه‌ی دانشگاه فرزندان و ... دست به دست هم داده است تا چرخ زندگی‌مان روزبه‌روز سخت بچرخد و من دیگر خواسته‌های خود را به فراموشی سپرده‌ام.

*انتظار به‌حق مردم از دولت سیزدهم

با پایان یافتن دولت دوازدهم اغلب افرادی که در تنگناهای مالی و اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه بودند، کورسوی امیدی در دلشان روشن شده است و معتقدند دولت جدید وضعیت معیشتی‌مان را بهتر خواهد کرد و انتظارات از دولت آیت‌الله رئیسی بیش از دولت‌های پیشین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه