English

لزوم استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استان به‌عنوان حسینیه‌های سیار در محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم بر لزوم استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استان به‌عنوان حسینیه‌های سیار در محرم تاکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های استان به‌عنوان حسینیه‌های سیار در محرم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده در وبینار گفتمان تبلیغی محرم ‌با موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و بحران جمعیت طی سخنانی اظهار داشت: در قم ۶ هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که یک راننده تاکسی روزانه با ۵۰۰ تَن و راننده اتوبوس نیز با پنج هزار تَن در ارتباط است.

وی افزود: در طرح حسینیه سیار به‌فکر این هستیم که یک ساعت مانده به‌اذان ظهر و  یک ساعت به‌اذان مغرب از زبان مداحان، شاعران آیینی و ستایشگران جوان و کنشگران که نقشی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند به‌بحث مباحث فرهنگی و دینی بپردازیم.

این مسئول ادامه داد: در این طرح از امکانات رسانه‌ای و صدا و سیما استفاده خواهیم کرد و رانندگان موظف هستند که در این ساعت‌ها رادیو خودرو را روشن کنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان خودشان را خادمان امام حسین بدانند گفت: باید با تشکل‌های مردمی برنامه‌ریزی کنیم و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی تعامل کنیم تا رانندگان سفیران  در تبیین و ابلاغ معارف شوند.

شعبان زاده ادامه داد: همچنین خودروهایشان را با یک پرچم کوچک به نام سید سالار شهیدان سیاه پوش کنند که این امر تاثیر بسیاری در تبلیغ احکام و مسائل دین اسلام و مباحث فرهنگی دارد.

وی بیان داشت: در کنار این خودروها می‌توانیم از خودروهای وانت بار نیز برای پخش مداحی، مسائل احکام و مباحث تربیتی و فرهنگی در مناطق مختلف سطح شهر استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم به‌نقش زنان در ترویج مباحث فرهنگی و دینی پرداخت و گفت: برای  نهضت سیاه پوش کردن اماکن عمومی و سر درب منازل باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم تا با استفاده از چادرهای مشکلی بلااستفاده این کار صورت گیرد.

وی با اشاره به‌اقدام‌های فرهنگی و گروه‌های تبلیغی در سطح شهر گفت: در قم حداکثر ۱۰ درصد جمعیت با روحانیت در ارتباط هستند و ۹۰ درصد مردم جایی هستند که روحانیت در آنجا نیستند از این رو باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های تبلیغی و تشکل‌های مردمی به‌ترویج امر به‌معروف و نهی از منکر بپردازیم‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه