English

۶۶ خانه هلال در استان یزد راه اندازی شد

مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد گفت: تاکنون ۶۶ خانه هلال در این استان راه‌اندازی و فعالیت دارد که از این تعداد ۱۳ خانه آن مربوط به شهرستان یزد است .

66  خانه هلال در استان یزد راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جعفر حسن‌پور مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد اظهار داشت: از مجموع خانه‌های زیرپوشش 43 باب آن در سطح مناطق روستایی و بقیه در حوزه شهری در استان فعالیت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های خوب موجود و بر حسب ضرورت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد خانه‌های هلال با همکاری مردم، مسئولان و علاقه‌مندان به ۷۰ خانه برسد که آمار خوبی در سطح کشور برای یزد محسوب می‌شود.

مسئول خانه های هلال احمر استان یزد گفت: در سال 99، 247 دوره آموزشی در خانه های هلال استان برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی 2831 نفر (تعداد دوره های آموزش همگانی 100 دوره -تعداد دوره های آمادگی در برابر مخاطرات ۱۲۶ دوره سایر دوره ها ۲۱ دوره) بوده است.

این مسئول اظهار کرد: ارایه خدمات بهتر در قالب جلب کمک‌های مردمی و داوطلبی از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال است و کانونی مناسب و فراگیر برای ارایه خدمات بهتر و قابل دسترس‌تر برای آحاد مردم جامعه در شهر و مناطق روستایی است.

حسن‌پور تصریح کرد: بر اساس اهداف و برنامه‌ها در گام اول این خانه‌ها با همکاری و پیگیری مردم و همراهی مسوولان و علاقه‌مندان در مناطق محروم استان‌ راه‌اندازی شده تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند.

مسئول خانه‌های هلال احمر استان یزد با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۶۷ برنامه بصورت خودجوش و ابتکاری و ۵۹ برنامه مناسبتی و ابلاغی توسط خانه‌های هلال این استان انجام شد. که ۲۵۰۰ نفر در این برنامه ها مشارکت داشته اند، ادامه داد: حمایت درمانی از بیماران نیازمند، جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی از جمله اقدامات خانه‌های هلال است.

وی اظهار کرد: بحث آموزش و فعالیت‌های امداد و نجات در شرایط خاص در کنار ارایه خدمات با همکاری خیران و همیاری و حمایت مردم و مسوولان جزو برنامه‌های مهمی است که در سطح خانه‌های هلال پیگیری و اقدام لازم بر حسب ضرورت صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه