English

استاندار مازندران اعلام کرد:

برآورد اولیه خسارت ۴۳۷ میلیارد تومانی سیل در مازندران

استاندار مازندران در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان بابل با اشاره به این که با جدیت پیگیر مسایل هستیم، گفت: دولت محترم و شخص رئیس جمهور پیگیر مشکلات مردم مناطق سیل زده هستند و طی روزهای آتی اقدامات اساسی عملیاتی خواهد شد.

برآورد اولیه خسارت 437 میلیارد تومانی سیل در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان بابل اظهار داشت: سیل به 10 شهرستان مازندران خسارت 437 میلیارد تومانی وارد کرد.

وی با اشاره به بارندگی شدید در مناطق مختلف مازندران، ادامه داد: در منطقه لفور به علت بارندگی شدید وقوع سیل را شاهد هستیم.

استاندار مازندران افزود: همچنین در منطقه سوادکوه، انند دراسله و چرات طغیان رودخانه‌ها سیل را به همراه داشته است.

وی گفت: به جز راه روستایی «انند»، سایر راه های روستایی ییلاقی باز است.

حسین زادگان بیان داشت: در حوزه راه، آب، برق و گاز به جز 2 روستا در بابل در سایر روستاها قطعی نداریم.

وی با اشاره به حضور دستگاه‌های امداد رسان‌در مناطق آسیب دیده، ابراز داشت: مجوز ساخت پل به اداره کل راهداری داده شد تا ساخت پل های گردرودبار و امیرده بابل را آغاز کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به آسیب به پل‌ها در مازندران، تصریح کرد: برخی روستاها مانند خیرون در بابل با ادوات مشکلشان برطرف می‌شود و در برخی روستاها نیز به دلیل دیواره سازی حریم رودخانه ها نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی با بیان این که سیلاب شدید به دلیل بارندگی فراوان در بالادست خسارت های فراوانی در حوزه های مختلف بویژه اراضی کشاورزی وارد کرده است، عنوان کرد: در بابل بیش از 650 هکتار از زمین های زراعی آسیب دید و همچنین به 24 پل در مناطق سیل زده آسیب وارد شده است و بخشی از آب روهای مناطق روستایی تخریب شده است و نزدیک به 150 کیلومتر از راه های روستایی نیز دچار آسیب شده است.

استاندار مازندران گفت: جز یک مورد خسارت جانی نداشتیم که تسلیت عرض می کنم و در مابقی حوزه ها بیشتر خسارت ها مالی بوده است و در بخش ساختمان و مسکن روستایی به حدود 320 ساختمان آسیب وارد شده است.

وی با قدردانی از فرمانداران و مدیران دستگاه های مسئول، بر تداوم و جدیت پیگیری ها و امدادرسانی ها تأکید کرد و افزود: همه دستگاه ها و نهادهای مسئول از ساعت های اولیه وارد عمل شدند و با کمترین امکانات توانستند خدمات لازم را به مردم ارائه کنند تا خللی در روند زندگی مردم به وجود نیاید و دستور دادیم در اسرع وقت راه موقت برای تردد روستائیان ایجاد شود و اعتبارات لازم در حوزه کشاورزی، مسکن و حوزه های زیربنایی در اولین فرصت برآورد و درخواست و اخذ خواهد شد.

حسین زادگان با اشاره به وقوع سیلاب در بلده و لزوم خدمات رسانی به منطقه، گفت: علیرغم اینکه در این ایام از سال وقوع سیلاب این چنینی غیرقابل پیش بینی بوده است اقدامات لازم انجام شده است و دولت محترم و شخص رئیس جمهور پیگیر مشکلات مردم مناطق سیل زده هستند و طی روزهای آتی اقدامات اساسی عملیاتی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه