English

حفاظت محیط زیست پایه اصلی سومین کارگروه مد و لباس استان یزد

اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، اقدام به برگزاری سومین رویداد مجازی مد و لباس با موضوع «حفاظت محیط زیست» می‌کنند.

حفاظت محیط زیست پایه اصلی سومین کارگروه مد و لباس استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، کارگروه مد و لباس استان یزد به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بهره‌وری از الگوهای حفاظت از محیط زیست و طراحی و دوخت نمونه‌های جدید ساک های خرید پارچه ای با هدف حذف پلاستیک از زندگی مردم، با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، اقدام به برگزاری سومین رویداد مجازی مد و لباس با موضوع «حفاظت محیط زیست» می‌کند.

به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد در این آیین ضمن تقدیر از دست اندرکاران حوزه مد و لباس استان که با رویکرد حفاظت محیط زیست قدم در این عرصه نهاده اند عنوان کرد: در استان یزد حفظ محیط زیست و پاکی آب و خاک و هوا را می توان در آثار بجا مانده از اعصار گذشته و نسل قدیم، دید و امروزه می توان با الگو گیری از سنت ها و آیین های پیشینیان در عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و حذف زباله های مضر برای محیط زیست قدمی در راستای حفظ این آب و خاک برداشت.  این رویداد می تواند با بازگو نمودن سبک و سیاق مردم اعصار گذشته در حوزه محیط زیست همراه با نگاهی نو مطابق با سلیقه و انتظارات نسل کنونی اجرا شود.

در ادامه مدیرکل ارشاد اسلامی یزد و دبیر کارگروه مد و لباس استان گفت: نقش هنر برای حفاظت محیط زیست غیرانکار است و در کنار توسعه هر کشوری باید ملاحظات زیست محیطی دیده شود.

وی ضمن تاکید بر نقش هنر در حفاظت از محیط زیست گفت: کارگروه مد و لباس استان یزد سومین رویداد مد و لباس را با رویکرد خفظ محیط زیست رقم زد و معتقدیم تلفیق هنر و محیط زیست و بیان چالش ها و بحرانهای زیست محیطی با زبان هنر موجب افزایش مسئولیت پذیری، افزایش فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت عموم مردم خواهد شد.

آیین رونمایی از پوستر سومین رویداد مد و لباس با رویکرد حفاظت از محیط زیست در روز دوشنبه 11 مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین استان در محل گنجینه فرهنگ و هنر برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه