English

مدیر جهاد کشاورزی آمل مطرح کرد:

جریمه نقدی و مجازات حبس در انتظار آتش‌زنندگان بقایای مزارع برنج

​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: برابر ماده 19 قانون مجازات اسلامی، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس ( 6 ماه تا 2 سال ) و با جزای نقدی ( 20 میلیون تا 80 میلیون ریال ) محکوم خواهند شد.

جریمه نقدی و مجازات حبس در انتظار آتش‌زنندگان بقایای مزارع برنج

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید حسین اسلامی اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت برنج در زمینهای شالیزاری ممنوع و جرم تلقی می شود.

وی ادامه داد: خاک یکی از منابع مهم خدادای است که با مهیا کردن بستر مناسب، سبب تأمین آب و منابع غذایی برای رشد و نمو گیاهان، تولید مواد غذایی و حیات موجودات کره زمین می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل درباره ممنوع بودن آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت برنج در مزارع، گفت: به منظور حفظ و حراست از محیط زیست، جلوگیری از هرگونه آلودگی هوا و حفظ مواد غذایی و موجودات ذره بینی خاک، آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت شالی، برابر ماده 30 آئین نامه اجرایی قانون پسماند و ماده 20 قانون هوای پاک مصوب سال 96 شورای اسلامی اکیداً ممنوع بوده و جرم تلقی می شود.

وی بیان داشت: برابر ماده 19 قانون مجازات اسلامی، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس ( 6 ماه تا 2 سال ) و با جزای نقدی ( 20 میلیون تا 80 میلیون ریال ) محکوم خواهند شد.

اسلامی با بیان اینکه زیر خاک کردن بقایای برنج ، موجب تقویت فعالیت ریز موجودات و حاصلخیزی خاک شده و با استمرار این روش نیاز به مصرف کودهای شیمیایی نیز کاهش می ­یابد، تصریح کرد: وجود بقایای گیاهی، فرصت مناسبی برای حفظ و صیانت از ظرفیت تولیدی خاک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه