English

احمد داوطلب:

کشتار دام سنگین در مشهد،۳۰ درصد افزایش داشته است

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: افزایش کشتار دام سنگین در خراسان رضوی به دو مشکل مهم در حوزه نهاده‌های دامی شامل تامین آن و گرانی نهاده مرتبط است.

کشتار دام سنگین در مشهد،۳۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: میزان کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی مشهددر سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 احمد داوطلب در ادامه افزود: در سه ماه نخست امسال ۳۰ هزار و ۹۲۷ راس دام سنگین کشتار شده و کشتار ماهانه ۷ هزار راس اکنون به بیش از ۱۰ هزار راس افزایش یافته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین ادامه داد: کشتار در این بخش در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن در کشتارگاه صنعتی مشهد ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کشتار دام سنگین در سال ۹۸ به تعداد ۵۰ هزار و ۲۳۱ راس بود که در سال ۹۹ به ۸۵ هزارو ۶۷۰ راس رسید و در این میان کشتار دام مولد نیز از ۳۸ درصد سال ۹۸ به ۴۷ درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

داوطلب تصریح کرد: افزایش کشتار دام سنگین در خراسان رضوی به دو مشکل مهم در حوزه نهاده‌های دامی شامل تامین آن و گرانی نهاده مرتبط است.

وی اظهار کرد: گرانی نهاده‌های دامی ، فقدان تناسب بین قیمت محصولات با افزایش هزینه‌های تولید، موجب تراز منفی اقتصادی برای واحد‌های دامپروری شده است.

داوطلب در خاتمه خاطر نشان کرد: مجموع این مشکلات و تداوم آن‌ ها بدون پیدا شدن راه‌حلی برای آن، ضرر و زیان وارده به دامداران را افزایش داده و آن‌ها را به ناچار به سوی کشتار دام سوق داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه