English

محمد نبوی‌فرد:

آسیب شدید خشکسالی به مراتع طبیعی در خراسان رضوی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی عنوان کرد: خسارت ناشی از خشکسالی در جامعه عشایری استان هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بوده و این وضعیت در حالی است که عشایر دامدار این استان ۱۰ درصد از کل دام سبک استان را در اختیار دارند.

آسیب شدید خشکسالی به مراتع طبیعی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی‌فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی اعلام کرد: خشکسالی و کاهش بارندگی ، سبب کاهش ۱۲۸ هزارتُنی علوفه در در مراتع در اختیار عشایر خراسان رضوی شد

محمد نبوی‌فرد در ادامه این خبر افزود: گستره مراتع در اختیار عشایر خراسان رضوی یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار می باشد و خشکسالی مراتع طبیعی خراسان رضوی را به شدت آسیب زده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی همچنین افزود: کاهش ۸۰ میلیمتری بارندگی امسال در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال که هر میلیمتر کاهش بارندگی موجب کاهش یک کیلوگرم علوفه در هر هکتار مرتع می‌شود و این وضعیت در حالی است که عشایر دامدار این استان ۱۰ درصد از کل دام سبک استان را در اختیار دارند.

نبوی تصریح کرد: پارسال ۸۵ هزار تن علوفه بین عشایر این استان توزیع شد که در صورت افزایش ظرفیت انبارداری تا ۱۲۰ هزار تن قابل افزایش است.

وی در ادامه اظهار کرد: هم ‌اینک عشایر خراسان رضوی با توجه به وضعیت موجود مراتع و ظرفیت انبارداری استان با کمبود حدود ۱۰۰ هزار تن خوراک دام مواجه هستند و تامین علوفه مورد نیاز دام‌های عشایر و جبران کسری آن نیازمند چهار هزار و ۴۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: خسارت ناشی از خشکسالی در جامعه عشایری خراسان رضوی هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بوده و آبرسانی به عشایر این استان نیز که هر سال با استفاده از هفت هزار سرویس سیار انجام می‌شد بخاطر تداوم خشکسالی امسال نیازمند چهار هزار و ۴۵۰ سرویس آبرسانی دیگر است.

نبوی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: تامین و تخصیص ۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای تامین آب و علوفه دامی مورد نیاز امسال عشایر خراسان رضوی از سازمان مرکزی درخواست شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه