English

مهدی قلیان اول:

متهم ردیف اول افزایش ابتلا به ویروس کرونا دورهمی‌های خانوادگی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بیان کرد: کرونا نوع دلتا واگیری بیشتری دارد و خانوادگی درگیر می‌کند، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به‌ویژه در شرایط عود بیماری می‌توانند تمام افراد یک جمع را درگیر کند.

متهم ردیف اول افزایش ابتلا به ویروس کرونا دورهمی‌های خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد عنوان کرد: در دورهمی‌های خانوادگی به خصوص در مکان‌هایی که تهویه هوا به خوبی انجام نمی‌شود احتمال چرخش بیماری بیشتر است.

مهدی قلیان در ادامه افزود: در فضای سربسته باید 6 بار در ساعت هوا تعویض شود و هوای تازه وارد شود در حالی که این امکان به ویژه برای منازل آپارتمانی و کوچک وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بیان کرد: باید در مکانهای سرپوشیده و در هر ساعت 220 متر مکعب هوا داخل و خارج شود، ارتفاع سقف تاثیری در جابجایی هوا ندارد و نباید با وجود یک سقف مرتفع خیال‌مان از تهویه هوا آسوده شود.

وی همچنین تاکید کرد: کرونا نوع دلتا واگیری بیشتری دارد و خانوادگی درگیر می‌کند، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به‌ویژه در شرایط عود بیماری می‌توانند تمام افراد یک جمع را درگیر کند.

قلیان در خاتمه خاطر نشان کرد: وضعیت رنگ‌بندی استان، 14 شهرستان قرمز است و می‌توانیم میانگین کل استان قرمز است، از عموم مردم درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به محض اینکه برای واکسیناسیون دعوت شدند به مراکز مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه