English

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان

ناکامی دشمنان در انتخاباتی که گذشت/معارفه مسئول جدید دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان اسدآباد

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با اشاره به ه ناکامی دشمنان در انتخاباتی که گذشت و تمام تلاشی که برای کم رنگ جلوه دادن انتخابات انجام دادند، گفت: مردم با دشمن‌شناسی، بصیرت و موقعیت شناسی مشکلات را به پای نظام و کشور ننوشتند و با صندوق‌های رأی قهر نکردند

ناکامی دشمنان در انتخاباتی که گذشت/معارفه مسئول جدید دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان اسدآباد

به گزارش خبرگزاری مو ج همدان، حجت الاسلام جلال مرادی  رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان اسدآباد با اشاره به ناکامی دشمنان در انتخاباتی که گذشت و تمام تلاشی که برای کم رنگ جلوه دادن انتخابات انجام دادند، گفت: انتخابات آبرو و ناموس نظام جمهوری اسلامی بوده و چون  جمهوریت نظام جمهوری اسلامی برای عرضه به دنیا مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی است باید قابل عرضه و بدون خدشه باشد و ما به این امر مهم معتقد و پایبندیم .

وی با بیان مشارکت ۴۸.۸ درصدی مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آماری در حدود ۵۰ درصد آمار مشارکت کنندگان در انتخابات نیز تمایل به رأی دادن داشتند و می‌خواستند پای صندوق‌های رأی بیایند اما ما نتوانستیم از آنان رأی بگیریم .

 وی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ یکی از بی‌حاشیه و بی‌نظیرترین انتخابات‌ها در تاریخ انقلاب بود و مردم با لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، دشمن شناسی و بصیرت با مشارکت حداکثری خود جلوه و شکوه دیگری را خلق کردند.

وی گفت:مرادی با بیان اینکه در دنیا به صورت میانگین ۱۴.۵ درصد علت افت مشارکت در انتخابات را کرونا اعلام کرده بودند که کشور ما نیز از این امر مستثنی نبود، افزود: بنا بر اعلام  مشاور وزیر بهداشت و درمان از ۱۰ میلیون نفر از بیماران زمینه‌ای، قرنطینه و مشکوک به کرونا  نتوانستیم رأی بگیریم چرا که شرایط اخذ رأی را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر واجد شرایط فوق بودند، تصریح کرد:در خارج از کشور سه میلیون ایرانی واجد شرایط رأی بودند که در برخی از کشورها اجازه برگزاری انتخابات داده نشد و یا اگر هم برگزاری انتخابات وجود داشت باید از زیر چوب و چماق  برای شرکت در انتخابات عبور می‌کردند.

حجت الاسلام مرادی تعداد جمعیت واجد شرایط انتخابات ۱۴۰۰ را  ۵۹ میلیون  برشمرد و ادامه داد: برخی مشکلات در ابتدای برگزاری انتخابات به واسطه مشکل در برخی دستگاه‌های احراز هویت شعبات نیز موجب شد تا بخشی از رأی دهندگان با انتظار و معطلی طولانی بدون رأی دادن بازگردند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات این دوره در طول تاریخ انقلاب بی نظیر بود یاد آور شد: در جهان تنها سه کشور پارسی زبان ایران ،تاجیکستان و افغانستان وجود دارد و ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای همواره به لهجه ایرانی و پارسی زبان دارای فعالیت هستند و از این تعداد شبکه، کمتر از ۱۰ شبکه برای افغانستان و تاجیکستان بوده و مابقی بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستند.

 رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان گفت: این شبکه‌ها از یکسال قبل از انتخابات با یک فرماندهی و مرکزیت به دنبال تحریم انتخابات ایران اسلامی بودند و جبهه استکبار و ضد انقلاب و کفر بحث رأی بی رأی و نه به جمهوری اسلامی و سقوط نظام جمهوری اسلامی را در این شبکه های ماهواره‌ای  مطرح می‌کردند و علاوه بر این شبکه‌ها، فضای مجازی نیز به سمت تحریم انتخابات در حرکت بودند و  حتی برخی از افرادی که زمانی دارای مسئولیت بودند در جناح‌های مختلف، انتخابات را تحریم کردند، با این وضعیت یکسال قبل از برگزاری انتخابات در نظر سنجی‌های مشارکتی که پنج ماه با  انتخابات قبل فاصله داشت مشارکت ۲۰ درصدی را در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام می‌کرد و این امر موجب نگرانی دوستداران نظام جمهوری اسلامی شده بود.

وی اظهار کرد:در چنین شرایطی با وجود مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی که بخشی ناشی از تحریم و بخشی به واسطه کوتاهی برخی مسئولان و ناهماهنگی‌ها بود  اما مردم با دشمن‌شناسی، بصیرت و موقعیت شناسی مشکلات را به پای نظام و کشور ننوشتند و با صندوق‌های رأی قهر نکردند و با لبیک به مقام معظم رهبری حماسه آفریدند.

حجت الاسلام مرادی  بابیان اینکه خوشبختانه در انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره مجلس در سطح استان همدان هیچ موردی از شکایت و اعتراض و سوال نداشتیم، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری انصافا و حقا انتخابات شایسته‌ای انجام گرفت و با حضور حداکثری مردم و با  وجود کرونا و توطئه دشمنان انتخابات بدون حاشیه‌ای برگزار شد.

فرماندار اسدآباد نیز  با اشاره به مشارکت ۵۰.۵ درصدی افراد واجد شرایط این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: از ۸۶هزار و ۲۲۵ هزار نفر جمعیت واجد شرایط رأی شهرستان ۵۰.۵ درصد در انتخابات ۱۴۰۰شهرستان مشارکت داشته‌اند ضمن اینکه اسدآباد کمترین شکایات انتخاباتی را در سطح استان همدان داشته است.

سعیدکتابی با بیان اینکه با وجود شرایط بیماری کرونا و تبلیغات سوء دشمنان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی قابل تحسین بود، گفت: دشمنان به انواع و اقسام مختلف در تلاش بودند تا با ایجاد یأس و ناامیدی مردم را از حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی بازدارند و با کاهش مشارکت‌ها برنامه‌های دیگری را برای تخریب نظام ایران اسلامی در پیش بگیرند اما حضور پررنگ  مردم در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان دشمنان ایران اسلامی زد.

به گزارش ایسنا،در پایان از زحمات علیرضا قیصری بهمند تقدیر و حسنعلی زمانی‌هنرمند به عنوان مسئول جدید دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان اسدآباد معرفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه