English

محمدرضا روستانژاد:

کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در چناران بدلیل سرمازدگی و خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی چناران بیان کرد: سطح اراضی زیر کشت در مجموع تاکنون حدود ۱۳ هزار تن محصول گندم‌ تحویل مراکز خرید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در چناران بدلیل سرمازدگی و خشکسالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا روستانژاد مدیر جهاد کشاورزی چناران عنوان کرد: کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در شهرستان چناران .

روستانژاد در ادامه این خبر تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ایجاد خشکسالی و همچنین سرمازدگی سال‌ زراعی جاری، تولید گندم شهرستان  ۶۵ درصد کاهش پیدا کرد.

مدیر جهاد کشاورزی چناران همچنین افزود: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰  هکتار از اراضی این شهرستان به صورت آبی، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع تاکنون حدود ۱۳ هزار تن  محصول گندم‌ تحویل مراکز خرید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته  ۶۵ درصد کاهش داشته است.

روستانژاد در خاتمه اظهار کرد: سال گذشته مراکز خرید ۴۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار چنارانی خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید در سال‌جاری گندمکاران چنارانی ۱۳ هزار  تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه