English

رئیس آموزش و پرورش منطقه چمستان:

کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش است

رئیس آموزش و پرورش منطقه چمستان گفت: چالش کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش بوده و نداشتن ملاک و معیار خاص در جذب و بکارگیری نیروهای حق التدریس، خرید خدمات و نهضت از دیگر مشکلات است.

کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسدالله حسن پور در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان استان مازندران به صورت ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است، اظهار داشت: هدف از  برگزاری اجلاس سراسری رؤسای آموزش‌ و پرورش در واقع  تبادل افکار، تبادل نظر و هم اندیشی رؤسا در سراسر کشور و به حداقل رساندن فاصله صف و ستاد  بوده و در ایجاد تعامل و گفت و گوی سازنده و هم‌افزایی مثبت میان رؤسای آموزش و پرورش و حوزه  وزارت و تشکیل کار گروههای تخصصی و تبادل نظر و هم اندیشی در انتقال تجربیات به مدیران بسیار مؤثر می باشد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و قرار گرفتن در زیست بوم جدید، ادامه داد: اجرای عدالت آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین مورد توجه جدی قرار دارد و چگونگی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1401-1400 با توجه به شرایط کرونایی، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی و پیگیری در رفع مشکل فرهنگیان عزیز در اجرای طرح رتبه بندی از اهداف مهم اجلاس است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه چمستان در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدامات آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، گفت: برنامه ریزی در جهت آماده سازی مدارس در  بازگشایی هر چه باشکوه تر مدارس در مهر ماه  با توجه به شرایط کرونایی با هماهنگی و تعامل با وزارت بهداشت و دستورالعمل ستاد ملی کرونا و همچنین شاداب سازی محیط مدرسه از لحاظ بهداشت و سلامت روان و افزایش اعتمادسازی برای دانش آموزان و اولیاء از مهمترین اقدامات است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی، تصریح کرد: از دیگر اقدامات آموزش و پرورش، بکارگیری و تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس‌ها، آموزش دهنده و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته گوشه‌ای از نیازهای آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید رفع شد.

حسن پور در مورد توانمندسازی نیروها بیان داشت: آموزش و آماده‌سازی معلمان حق التدریس برای سال تحصیلی جدید با همکاری دانشگاه فرهنگیان و معرفی نیروها جهت طی کردن دوره های آموزشی  از دیگر  موارد مهم بوده که در عناوین و سرفصل‌های دوره آموزشی، مهارت‌های تدریس در قالب پودمان های مختلف آموزش داده می‌شود.

وی در مورد مشکلات و چالش های آموزش و پرورش در سطح ملی و منطقه در 5 سال آینده تصریح کرد: چالش کمبود نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش بوده و نداشتن ملاک و معیار خاص (شرایط سنی، دانش و کارآمدی ) در جذب و بکارگیری نیروهای حق التدریس ، خرید خدمات و نهضت از دیگر مشکلات بوده که در سالهای آینده بیشتر می شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه چمستان افزود: با توجه به شرایط کرونایی و آموزش در فضای مجازی، ضمن پایین بودن کیفیت آموزش در مقایسه با آموزش حضوری، وجود مشکلات تربیتی و ازدیاد آسیب اجتماعی جدی در دانش آموزان در صورت ادامه شرایط کرونایی و آموزش مجازی صدمات روحی، روانی و تربیتی زیادی به خانواده و دانش آموز وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بی انگیزه بودن معلمان به جهت پایین بودن حقوق و مزایا و وجود مشکلات معیشتی باعث شده تا معلمان شغل معلمی را به عنوان حرفه اول نگاه نمی‌کنند که این مهمترین آسیب به بدنه آموزش و پرورش وارد است و همین امر باعث شده تا بیشتر  معلمان نسبت به به روز رسانی اطلاعات و دانش و مهارت  خود بی تفاوت باشند  هر چند در سالهای اخیر، کلاس های ضمن خدمت نیز از سوی حوزه ستادی برای معلمان جهت به روز رسانی آنها با آموزش های نوین به درستی به معنای واقعی برگزار نمی شود.

حسن پور در پایان تأکید کرد: مشکلات در خانواده بزرگ آموزش و پرورش  ر تمام قسمت ها رو به افزایش است و در صورت ادامه روند در سالهای آینده بیشتر خواهد شد و بنابراین امید است با برگزاری اجلاس رؤسا و طرح موضوعات مهم و اساسی، تصمیمات مهم و اجرایی در حل مشکلات گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه