English

زهرا عنایتی:

احتمال خسارات شدت باد در خراسان رضوی تا پایان هفته جاری

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: تداوم وزش باد به ویژه نوع شدید و پرسرعت این پدیده جوی در مناطق بادخیز استان همراه‌ با طوفان گرد و خاک، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارات تا آخر هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

احتمال خسارات شدت باد در خراسان رضوی تا پایان هفته جاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: وزش باد شدید که بیشترین سرعت آن ظرف ۲۴ ساعت اخیر در این استان از ۱۲۰ کیلومتر هم بیشتر شد، با احتمال ایراد خسارت تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

زهرا عنایتی در ادامه این خبر اضافه کرد: شدیدترین تندباد ظرف شبانه روز اخیر در خراسان رضوی از بردسکن واقع در جنوب غرب این استان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: دیگر موارد وزش سریع باد شدید در خراسان رضوی را ظرف ۲۴ ساعت اخیر با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه این استان بوده است.

وی ادامه داد: وزش تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز ظرف همین مدت در شهرستان مرزی خواف در جنوب خراسان رضوی و ۵۴ کیلومتر در تایباد واقع در شرق این استان ثبت شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس تداوم وزش باد به ویژه نوع شدید و پرسرعت این پدیده جوی در مناطق بادخیز استان همراه‌ با طوفان گرد و خاک، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارات تا آخر هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق ظرف روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه جاری دیگر پدیده جوی قابل اعتنا در منطقه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

عنایتی تاکید کرد: آغاز روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از امروز پنجم مرداد ماه خواهد بود و روند خنکتر شدن هوا در این استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوا در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس خواهد بود که در مقایسه با دیروز سه درجه کمتر است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد روز جمعه آتی با پنج درجه کاهش نسبت به امروز، تا ۳۲ درجه سلسیوس پایین خواهد رفت.

عنایتی در خاتمه گفت: کمینه دمای دیشب هوای مشهد که ۲۶ درجه سلسیوس بود نیز ظرف شبهای آتی تا آخر هفته جاری به میزان چند درجه کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه