سرخط خبرها
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد
  • سرمربی بلژیک: برای شکست دادن ایران باید با صد درصد توان‌مان بازی کنیم
  • دریای مازندران تا سه‌شنبه تعطیل شد
  • هشدار به آمریکا: مهلت زمانی برای توافق محدود است
  • مردم سیریک همچنان در مشکل آب
  • ادعای جنجالی یک شهروند قطر؛ دولت هزینه هتل و بلیط بازی‌ها جام‌جهانی را پرداخت کرده است
  • قلعه‌نویی: در جام جهانی جا برای اشتباه نیست
  • بی‌بی‌سی‌: استارمر، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه استعفا می‌دهد

همزمان در آستانه سیاه شدن وضعیت کرونایی در مازندران:

انتشار بیانیه مهم دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد موج پنجم بیمارى کرونا

دانشگاه علوم پزشکی بابل با صدور اطلاعیه‌ای خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در استان و شهرستان را سخت اعلام کرد.

بحران کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، در پی اوج گیری غیر منتظره بیماری کرونا دلتا در مازندران و پر شدن تخت های بیمارستانی،  دانشگاه علوم پزشکی بابل اطلاعیه ای را در همینن زمینه صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف شهرستان بابل و مسئولین محترم ادارات شهرستان

ضمن تبریک اعیاد پربرکت ذی الحجه، به استحضار می‌رساند متأسفانه خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در استان و شهرستان منجر به اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود شده است و ارائه خدمت به بیماران با ایثار کادر سلامت و به دشواری انجام می‌شود.

در این شرایط خطرناک، بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمد‌ها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر می‌شود.

لازم است توجه کنیم که حتی اگر تخت جدید از طریق بیمارستان‌های صحرایی اضافه شود، پرسنل مجرب برای ارائه خدمت در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به علت خستگی شدید جسمی و فکری، روز به روز کمتر می‌شود.

ما درک می‌کنیم که استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی شده است، اما استمرار کار شبانه روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است.

مراکز درمانی ما از ۱۸ ماه پیش تاکنون بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی بوده اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته اند.

ما از شما هموطنان فهیم انتظار داریم با برگزاری و حضور در تجمع‌های مختلف و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پای این دشمن منحوس را به خانواده خود باز نکنید.

اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود.

ما همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد، اما ظرفیت و توان مجموعه درمان محدود و در حال اشباع است.

دردمندانه هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم بی تفاوتی و سهل انگاری عمومی، به زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستان‌ها افزایش یافته و شرمساری و پشیمانی آن برای دعوت کنندگان به تجمع و اجابت کنندگان نقض دستورالعمل‌ها خواهد ماند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه