English

محسن زنگنه:

معتقد به عدم دخالت مستقیم دولت در اقتصاد هستیم

نماینده مردم تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شکل صحیح تقویت اقتصاد کشور این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد حوزه های فراوری و صنایع تبدیلی و وابسته شوند و دولت از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت کند.

معتقد به عدم دخالت مستقیم دولت در اقتصاد هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با مشکل خام فروشی و عدم فرآوری محصول کشاورزی در تربت‌حیدریه و مه ولات به ویژه در محصولات پسته و زعفران مواجه هستیم چون بخش خصوصی به دلیل عدم حمایتهای لازم دولتی به سمت فراوری محصول نرفته است.

محسن زنگنه در ادامه این خبر تاکید کرد: ما معتقد به عدم دخالت مستقیم دولت در اقتصاد هستیم و بسیاری از مشکلات امروز اقتصاد کشور ناشی از دخالت مستقم دولت در اقتصاد است.

نماینده مردم تربت حیدریه همچنین ادامه داد: شکل صحیح تقویت اقتصاد کشور این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد حوزه های فراوری و صنایع تبدیلی و وابسته شوند و دولت با سازوکارهای  مناسب از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعطای مجوزها، تسهیل در کسب و کارها و ارائه مشوق های بانکی ارزان قیمت به سرمایه گذاران، از جمله حمایت هایی است که دولت می تواند از بخش خصوصی داشته باشد.

زنگنه افزود: سرمایه گذار برای ایجاد یک کارخانه و یا یک کشتارگاه، نیازمند گرفتن چندین مجوز و استعلام است که این روند بیشتر شبیه به گذشتن از هفت خوان است.

وی اضافه کرد: دولت منتخب هم تلاش کند با کاهش بوروکراسی اداری و ارائه تسهیلات بانکی و پولی به سرمایه‌گذاران زمینه افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی منطقه مثل زعفران و پسته را فراهم کند.

زنگنه در خاتمه خاطر نشان کرد: مجلس امسال در قانون بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۴ برای حمایت از تولید اختصاص داد که هشت هزار میلیارد تومان آن در حوزه کشاورزی است و از طریق این  اعتبارت ارزان قیمت می توان شتاب چرخ تولید در حوزه صنایع کشاورزی را تسریع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه