English

حسین محمدی:

هر عشایر؛ گوشت قرمز مورد نیاز ۲۰ ایرانی را تامین می‌ کند/ عملکرد کُند و نامناسب شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص عشایر

مدیر امور عشایری استان همدان با اشاره به اهمییت عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از مشکلات ناشی از خشکسالی و عملکرد کُند شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر خرید دام عشایر سخن گفت.

هر عشایر؛ گوشت قرمز مورد نیاز 20 ایرانی را تامین می‌ کند/ عملکرد کُند و نامناسب شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص عشایر

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  حسین محمدی مدیر امور عشایری استان همدان صبح امروز یکشنبه سوم مرداد، در نشست خبری آنلاین با یادآوری این سخن از امام راحل (ره) که «عشایر ذخایر انقلاب هستند»، گفت: عشایراستان همدان شامل 4 ایل و 24 طایفه هستند و در 4 استان مناطق قشلاقی کوچ می‎‌کنند و 470 هزار رأس دام دارند. همچنین  72 نقطه سامانه عرفی در استان همدان داریم. از مجموع این سامانه‌های عرفی در 4 زیست‎ بوم 10 سامان در ییلاق، قشلاق به وجود آمده است. استان لرستان میان‎وند استان همدان محسوب می‎‌شود.

مدیر امور عشایری استان همدان افزود: طی سالجاری عشایر استان همدان با وجود وضعیت خشکسالی، دچار لطمه شدند. نیاز است تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات عشایر رفع شود. به منظور اصلاح و تدوین ساختار جامع عشایری و انطباق آن با الزامات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نیاز است تا ساختار عشایر را از جنبه‌های متفاوتی بررسی کنیم.

محمدی اظهار کرد: باتوجه به اصل کلی عدالت اجتماعی که درسر لوحه برنامه هایی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد،لزوم ارتقاء استانداردهای رفاه، با توجه به مشکلات موجود در جامعه عشایری امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. امسال دام عشایر به علت خشکسالی درحال ازبین رفتن است و این در حالی است که تأمین گوشت قرمز 20نفر ایرانی توسط یک نفر از عشایرانجام می‌‎شود، یعنی 25درصد تولیدات گوشت قرمز کشور توسط عشایرانجام می‎‌شود، هرنفر از عشایر تأمین پروتئین، 16نفر را به ‎عهده دارد.

وی ادامه داد:عشایر یعنی ، قدرت در تولید، کیفیت در تولید، کیفیت در میراث فرهنگی، حفاظت از محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی. به طور کلی عشایر استان همدان بیش از 3هزار خانوار  و جمعیت معادل 14هزار نفر دارند. جمعیت عشایر کشوراز 246هزار خانوار به 251هزار خانوار، معادل یک میلیون و 150هزار نفرجمعیت افزایش پیدا کرده است.

این مسئول بیان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی خرید حمایتی دام عشایر، به ازای فروش هرکیلو گرم دام زنده، 3کیلو گرم جو یارانه ‎ای به آنها  تعلق می گیرد. ما وظیفه داریم به دلیل خشکسالی از حقوق عشایر دفاع کنیم. متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر خرید دام عشایر اقدام بسیار کُندی دارد. فعلا هیچ اقدامی در راستای اصلاح و تعدیل خشکسالی برای عشایر صورت نگرفته است و امیدواریم طی روزهای آتی با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام و صنعت و معدن بتوانیم مشکل دام عشایر را حل کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه