English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد:

وضعیت بحرانی کرونا در مازندران / پر شدن تمامی تخت های بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: موج پنجم کرونا تمام بخش‌های بیمارستانی مازندران را اشغال کرد و مازندرانن در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت.

وضعیت بحرانی کرونا در مازندران / پر شدن تمامی تخت های بیمارستان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید عباس موسوی با بیان اینکه وضعیت موج پنجم همه‌گیری کرونا در استان بسیار وخیم است، اظهار داشت: هم اکنون هزار و 630 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر تعداد بیماران سبب شده که کادر درمان بسیار خسته و آسیب‌پذیر شود، ادامه داد: در وضعیت بهره‌برداری حداکثری از امکانات درمانی استان قرار داریم و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد: موج بزرگی از عادی‌انگاری‌ها و کاهش شدید سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در استان شاهد هستیم به طوری که پیک پنجم کرونا تمام بخش‌های بیمارستانی مازندران را اشغال کرده و وضعیت استان را به سمت بحرانی شدن کشانده است.

وی تعطیلات پایان هفته و تعطیلی 6 روزه تهران و البرز را مشکلی دو چندان برای مدیریت کرونا در استان مازندران دانست و افزود: مردم دیگر توجهی به هشدار‌ها و توصیه‌های پزشکی و بهداشتی ندارند.

موسوی گفت: موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد: برای برون رفت از این بحران هموطنان باید در خانه بمانند چرا که خانه هایشان امن‌ترین مکان برای دفاع در مقابل کرونا است.

وی همچنین به ادامه اجرای طرح واکسیناسیون گروه های هدف در استان اشاره و تصریح کرد: افراد مشمول گروه های هدف سنی واکسیناسیون کرونا منتظر پیامک دعوت باشند.

موسوی بیان داشت: ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir، احترام به حقوق یکدیگر، نظم و کمی حوصله در زمان مراجعه برای تزریق، روند واکسیناسیون را تسهیل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه