English

لزوم ایجاد صنایع تکمیلی و پایین دستی فولادآلیاژی در قطعه سازی و ماشین سازی

معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار یزد بر اهمیت شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی در استان تاکید کرد و افزود: باید با حمایت از تولید کنندگان قطعه و ماشین سازی استان، فرصت ایجاد ارزش افزوده و بهره وری لازم از این صنعت پایه و مهم‌ را فراهم کنیم.

لزوم ایجاد صنایع تکمیلی و پایین دستی فولادآلیاژی در قطعه سازی و ماشین سازی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار یزد در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: شهرک فولاد اشکذر با هدف شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی پایه گذاری شده بود اما  متاسفانه طی سالهای گذشته به جای ایجاد صنایع ماشین سازی و قطعه سازی که بیشترین ارزش افزوده را دارند و دارای آلودگی نیستند و مصرف آبی هم ندارند کارخانه های تولید شمش فولاد شکل گرفته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند و در نهایت قطعات ساخته شده برای مصرف  دوبارا به استان باز می گردد.

صادقیان اظهار کرد: برای مثال در استان مرکزی  از آلیاژ فولاد یزد برای تولید میلگرد مصرفی در  پروژه های راه آهن استفاده می شود و میلگرد تولید شده  برای تولید  تراورس مصرفی در خطوط راه آهن مجدد به استان منتقل می شود، در حالی که ارزش افزوده این محصول در تولید میلگرد آن است.

باید همه  در حمایت و پشتیبانی از اینگونه صنایع در واگذاری زمین و دادن تسهیلات  گام بردارند و بستر لازم را برای ایجاد و استقرار اینگونه صنایع را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه