English

محسن چراغی پور:

مشکل کمبود آب در مناطق مختلف ایلام پذیرفتنی نیست

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با وجود بیماری منحوس کرونا و نیاز مردم به آب برای رعایت پروتکل های بهداشتی نباید مشکل کمبود آب وجود داشته باشد،گفت: مشکل کمبود آب در شهرستان ایلام به واسط وجود سد ایلام پذیرفتنی نیست .

مشکل کمبود آب در مناطق مختلف ایلام پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محسن چراغی پور معاون مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در بازدید از شهرک شهید کشوری و روستای بخش مرکزی ایلام شامل چشمه داوی ، قجر، بلین و شانکبود افزود:مشکل اصلی کمبود آب در این مناطق عدم ترمیم و احداث خط انتقال آب مورد نیاز می باشد که مسئولین امر می بایست در سالهای گذشته نسبت به افزایش قطر لوله خط انتقال آب از سد ایلام و چشمه های گل گل انجام می دادند که متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام اظهار داشت:تامین آب اهالی این روستاها بمدت 3 ساعت‌ طی 24 ساعت مورد قبول نیست و شرکت آب و فاضلاب می بایست برای رفع این مشکل چاره جویی کند.

وی تصریح کرد:احداث مخرن 2 هزار مترمکعبی آب شرب شهرک کشوری که کار ساخت سازهآن به اتمام رسیده، نقش بسزایی در تامین و جلوگیری از قطع آب دارد و مسئولین ذیربط با استفاده ار تمام ظرفیت های موجود باید هرچه سریع تر نسبت به مدار آوردن این مخزن، همت کنند. 

 چراغی پور خاطرنشان کرد:با وارد شدن این مخزن به مدار شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام، نقاط  مختلف شهرک مذکور که با کمبود و افت فشار آب مواجه هستند،مشکلات کمبود آب  آنان مرتفع می شود.

معاون‌مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه ساخت ساز خانه باغ توسط خوش نشین ها در روستاهای اطراف شهرستان‌ایلام و به دنبال آن با نصب انشعاب غیرمجاز آب یکی دیگر ازعلل کمبود و جیره بندی آب شرب در روستاهای اطراف ایلام است،گفت:ایجاد خانه باغ و انشعاب های غیر مجاز علاوه بر اختلال در امر توزیع عادلانه آب، مدیریت توزیع را نیز با چالش مواجه کرده است.

چراغی پور با اشاره به اینکه درپی قطع و جیره بندی آب شرب روستاهای بخش مرکزی ایلام و درخواست اهالی این روستاها به صورت سرزده بازدید شده است، افزود:در جهت پیشگیری و مقابله با بحران قطع مکرر آب و در پی شکایات و اعتراضات مردمی، اداره کل مدیریت بحران در راستای وظیفه قانونی خود از مناطق شهرک شهید کشوری و روستای بخش مرکزی ایلام از جمله چشمه داوی ، قجر، بلین وشانکبود با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستا مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه