English

برداشت بیش از ۶ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان خواف تا پایان فصل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف گفت: ۵۰ درصد مزارع خربزه در این شهرستان به روش نشایی کشت و عمدتا از شهرستان‌های همجوار تهیه می‌شود و عمده تولید این محصول در دو بخش مرکزی و سلامی است.

برداشت بیش از ۶ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان خواف تا پایان فصل

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رحمان دادپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف در مورد برداشت خربزه در مهد این میوه استراتژیک شرق خراسان رضوی عنوان کرد: متوسط برداشت خربزه در خواف ۱۷ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت، بیش از ۶ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان برداشت شود.

رحمان دادپور در ادامه این خبر افزود: سطح زیر کشت خربزه در شهرستان خواف ۳۵۰ هکتار است که در حال حاضر ۸۰ درصد مزارع جالیز این شهرستان به روش مالچ پلاستیک کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواف همچنین تصریح کرد:۵۰ درصد مزارع خربزه در این شهرستان به روش نشایی کشت و عمدتا از شهرستان‌های همجوار تهیه می‌شود و عمده تولید این محصول در دو بخش مرکزی و سلامی است.

دادپور در خاتمه اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آب و افت سفره‌های آب زیرزمینی، بیش از ۲۰ درصد مزارع جالیز خواف به روش‌های نوین آبیاری تجهیز و باعث صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه