English

آیت الله سید احمد علم الهدی:

تجربه طرح "مسجد سنگر سلامت" ‌در مقابله با کرونا، بسیار موفق بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: بسیج ظرفیت بالایی دارد که نمونه‌ی آن طرح مسجد سنگر سلامت بود و تجربه موفق و خوبی برای استان بود و از ظرفیت این نیرو‌های جهادی استفاده کنید.

تجربه طرح "مسجد سنگر سلامت" ‌در مقابله با کرونا، بسیار موفق بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه ستاد مدیریت کرونا خراسان رضوی بیان کرد: تجربه مسجد سنگر سلامت تجربه بسیار موفقی ‌در مقابل با کرونا بود و می بایست نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر باشد و نظارت و کنترل دستور العمل‌های بهداشتی موضوع مهمی است که باید توسط دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی و  مردم جدی گرفته شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه این بیانات افزود: در مسیر مقابله با این ویروس منحوس دو مساله وجود دارد؛ یک موضوع مسائل بهداشتی است که باید فکری برای اجرای آن شود و دیگری مساله واکسیناسیون است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: واکسیناسیون کردن مردم بزرگترین راه مقابله با این بیماری است، مدیریت عالی استان باید بررسی کنند که راه دیگری برای تامین واکسن اگر وجود دارد از آن طریق تامین و به مردم تزریق شود.

آیت الله علم الهدی  با اشاره به ظرفیت و فعالیت‌های جهادی بسیجیان گفت: بسیج ظرفیت بالایی دارد که نمونه‌ی آن طرح مسجد سنگر سلامت بود و تجربه موفق و خوبی برای استان بود.

وی افزود: از ظرفیت این نیرو‌های جهادی استفاده کنید و در مرز‌های استان برای کنترل و جلوگیری از ورود این بیماری به استان از نیرو‌های بسیجی کمک بگیرید.

در ادامه این جلسه محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان‌ها مشهد، قوچان و بینالود (طرقبه و شاندیز) در وضعیت قرمز و ۱۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

محمد صادق معتمدیان افزود: استان ما علیرغم زمینه‌هایی که برای شیوع در اینجا وجود دارد، در پیک چهارم کرونا با اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی که توسط دستگاه‌های اجرایی، صدا وسیما و خود مردم برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شد وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به بقیه استان‌های کشور داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

وی با اشاره به اقدامات موثری که در مسیر مقابله با کرونا انجام شده است، گفت: برخی از اقدامات موثری و مهمی که در تصمیم گیری‌های ستاد کرونا استان انجام شده است رهگیری بیماران کرونایی بود که توسط کادر درمان به خوبی انجام شد و تشکیل کمیته‌های علمی برای رصد لحظه به لحظه این بیماری و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیار خوب و به موقع صدا وسیما و کمیته اطلاع رسانی این ستاد که موجب شد شرایط مطلوبی نسبت به بقیه استان‌های کشور داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی افزود:  پیکی که در آستانه‌ی شکل گیری است عمدتا از مرز‌های جنوبی کشور است و خوشبختانه با تدابیر و همت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی گلوگاه‌ها را رصد کردیم و در حال کنترل هستیم.

وی در خصوص میزان ابتلا به کرونا در این استان گفت: از هفته گذشته تا کنون تقریبا افزایش دو برابری در ابتلا به کرونا داشتیم و با پیش بینی که از سرعت انتقال ویروس دلتا‌ی هندی می‌شود در هفته‌ی آینده همه‌ی کشور درگیر این بیماری خواهند شد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۴ نفر بستری جدید داشتیم و در حال حاضر ۸۵۵ نفر در استان بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

معتمدیان در خاتمه با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و کنترل‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: دو موضوع برای مقابله با ویروس کرونا اهمیت دارد، یک آگاهی بخشی مردم برای خطرات و ویژگی‌های متفاوتی که این ویروس جدید دارد و دومی آگاهی بخشی در خصوص سرعت شیوع ویروس دلتای هندی که نباید اجازه دهیم عادی انگاری در بین مردم صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه