English

احمد علی‌آبادی:

جوین از قطب‌ های تولید کلزا در خراسان رضوی است

مسوول تعاون روستایی جوین بیان کرد: از ابتدای برداشت کلزا تاکنون در این شهرستان خراسان رضوی، هزار و پنج تن محصول به طور تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

جوین از قطب‌ های تولید کلزا در خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد علی‌آبادی مسوول تعاون روستایی جوین اعلام: از ابتدای برداشت کلزا تاکنون در این شهرستان خراسان رضوی هزار و پنج تن محصول به طور تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

احمد علی‌آبادی در ادامه افزود: جوین از قطب‌های تولید کلزا در خراسان رضوی است و بیشترین خرید تضمینی این محصول استان در سال جاری مربوط به این شهرستان بوده است.

در ادامه این خبر علی اکبر قارزی مسوول تعاون روستایی جوین تصریح کرد: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با افزایش چشمگیری نسبت به پارسال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت، به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال تعیین شده است. 

علی اکبر قارزی همچنین گفت: در سال زراعی جاری هزار و ۲۱۰ تن کلزا از سطح ۴۱۵ هکتار کشتزارهای این شهرستان برداشت شده است.

وی در ادامه افزود: میزان تولید دانه روغنی کلزا در شهرستان جوین، پارسال هزار و ۵۰۰ تن بود که کاهش ۳۰۰ تنی برداشت امسال بر اثر کم آبی و گرمای زیاد هوا بوده است.

قارزی با تاکید بر ترویج کشت دانه‌های روغنی افزود: کشت این محصول علاوه بر ایجاد خوکفایی در تولید روغن مصرفی کشور و جلوگیری از خروج ارز، مزایای فراوانی در ایجاد تناوب زراعی و افزایش ماده آلی خاک و در نتیجه رونق کشاورزی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی