English

به توصیه اداره کل هواشناسی استان هرمزگان؛

شناور‌های سبک از تردد خودداری کنند/ سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی شرق و شمال هرمزگان

طبق گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان با ماندگاری سامانه فصلی بر روی استان، همچنان ناپایداری‌های جوی و دریایی در برخی نقاط تداوم دارد، لذا توصیه می شود شناورهای سبک از تردد خودداری کنند.

شناور‌های سبک از تردد خودداری کنند/ سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی شرق و شمال هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بر اساس داده های اداره کل هواشناسی استان هرمزگان امروز (15 تیر ماه) با ماندگاری سامانه فصلی بر روی استان، همچنان ناپایداری‌های جوی و دریایی در برخی نقاط استان تداوم دارد.

مناطق دریایی استان با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی بویژه از ساعات صبح تا ظهر امروز نسبتا مواج است و در این مدت اختلال در تردد‌های دریایی پیش بینی می‌شود لذا توصیه می شود با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا، شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

به گزارش موج، در ساعات بعدازظهر موقتاً از میزان سرعت باد کاسته می‌شود و از اواخر امشب دوباره وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی بویژه در سواحل دریای عمان، پدیده شاخص مناطق دریایی استان تا ظهر فردا خواهد بود.

گفتنی است؛ در مناطق ساحلی در ساعات صبح افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات شمال و شرق استان رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

با توجه به احتمال تقویت سامانه فصلی در جنوب شرق کشور از بعدازظهر امروز و فردا، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در نقاطی از شرق و شمال استان وجود دارد، لذا توصیه می شود ساکنان شرق و شمال استان با توجه به وقوع بارش‌های رگباری در ارتفاعات این مناطق، از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.

طبق پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، از لحاظ دمایی از فردا چهارشنبه در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است و در روز‌های پنجشنبه و جمعه افزایش دما در بیشتر نقاط استان محسوس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه