English

هاشم علایی خبر داد:

صدور بیش از ۶۳ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور بیش از 63 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در سه ماهه اول سال 1400 خبر داد.

صدور بیش از 63  گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیرکل استاندارد استان اردبیل در مورد عملکرد سه ماهه اول سال جاری این اداره کل در زمینه صادرات و واردات ، با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد گفت: در سه ماهه اول ، تعداد 63 گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است. 

وی افزود: 39 فقره از این گواهینامه ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و 24  فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده و نسبت به برنامه عملیاتی پیش بینی شده به ترتیب43 درصد و 80 درصد تحقق عملکرد داشته ایم .

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: بیشترین اقلام صادراتی در سالجاری شامل خرما، کشمش، سنگ های ساختمانی،رویه درب، زغال آخال، ماسه سیلیسی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و کارشناسان آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده، به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی در ادامه با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در حوزه صادرات و واردات کالا و تامین مواد اولیه و حد واسط واحد های تولیدی کشور تدوین شده است .

وی با بیان اینکه کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی نیز جزو  وظایف سازمان ملی استاندارد ایران می باشد.

                                                        

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی