English

سیاوش محمدی:

جوی نسبتا پایدار تا اواسط هفته جاری در اردبیل تداوم می یابد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی نسبتا پایدار تا اواسط هفته جاری در سطح استان حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته جاری در شمالغرب کشور است و آسمان استان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توام با وزش باد (گاهی تند) پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در مدت مذکور با توجه به شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، طی ساعات بعدازظهر و عصرگاهی در برخی نواحی بویژه شهرستان های مجاور با کوهستان سبلان و کوه های باغرو، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق احتمال می رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از اینرو با توجه به احتمال رخداد صاعقه در ارتفاعات، به کوهنوردان و عشایر استان اردبیل رعایت نکات ایمنی لازم توصیه می گردد.

محمدی افزود: دمای هوا روندی صعودی خواهد داشت که این افزایش دما طی روزهای یکشنبه (۱۳ تیر) و دوشنبه (۱۴ تیر) با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل محسوس تر خواهد بود.

وی بیان کرد: به هم استانی ها تاکید می شود در مصرف حامل های انرژی و آب صرفه جویی کنند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با عنایت به جنوبی شدن جریانات جوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، آتش سوزی در مراتع خشک و نقاط جنگلی استان اردبیل دور از انتظار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه