English

علیرضا محمدی کرجی ران مطرح کرد؛

اجرای پروژه اطفا حریق در بزرگترین پایانه مسافربری دریایی ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای ارتقای ایمنی در بنادر مسافری، پروژه اطفاء حریق در بندر شهید حقانی و بندر هرمز به منظور افزایش ضریب ایمنی این پایانه های پرتردد مسافری دریایی اجرا می شود.

اجرای پروژه اطفا حریق در بزرگترین پایانه مسافربری دریایی ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقا توانمندی بنادر برای مقابله با حوادث و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی را به عنوان اولویت‌ مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: در همین راستا، ایجاد تاسیسات اعلام و اطفا حریق از جمله مهم ترین نیازهای بنادر مسافری محسوب می شود.
محمدی کرجی ران خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا سطح ایمنی بنادر مسافری و به منظور پیشگیری از بروز حوادث خسارت آفرین در پایانه های دریایی، عملیات اجرایی پروژه اطفا حریق به صورت همزمان در دو بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس و هرمز مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی از ماه نخست فصل بهار سال جاری کلید خورده است که با برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال 1400 به بهره برداری برسد.
وی گفت: هزینه اجرای این پروژه بالغ بر 300 میلیارد ریال است که شامل 2400 متر لوله از نوع فولادی و پلی اتیلن، نصب دو ایستگاه پمپاژ شناور، نصب 8 عدد پمپ (دیزل پمپ، الکتروپمپ، جوکی پمپ) و همچنین 54 عدد تجهیزات اطفا حریق (هیدرانت، برج مانیتور، هوز باکس و هوز ریل) می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهمترین اهداف اجرای پروژه سیستم اطفا حریق را تامین ایمنی محوطه ها و اسکله ها، پیشگیری از حوادث احتمالی آتش سوزی در شناورهای پهلو گرفته در بندر و همچنین جلوگیری از آسیب های جانی و مالی برشمرد.
شایان ذکر است؛ بندر شهید حقانی با بهره مندی از 40 فروند شناور، بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران محسوب می شود که از طریق آن، روزانه هزاران نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمز و قشم به صورت ایمن ترابری می شوند. بندرگاه هرمز نیز نیز به عنوان یکی از پایانه های دریایی پرتردد استان هرمزگان به شمار می رود که علاوه بر شناورهای مسافری، شناورهای تجاری و صیادی نیز در آن پهلو می گیرند؛ بر همین اساس، ایجاد امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی آتش سوزی، یک اقدام مهم برای ارتقا ضریب ایمنی در این بنادر محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه