English

باقر خدادادی:

تربت جام، قطب محصول خربزه کشور

معاون مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: تربت جام به لحاظ سطح زیر کشت خربزه، رتبه نخست کشور را دارد و میانگین برداشت محصول خربزه در تربت جام از هر هکتار ۱۹ تن است.

تربت جام، قطب محصول خربزه کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام عنوان کرد: میانگین برداشت محصول خربزه در تربت جام از هر هکتار ۱۹ تن است و ۹۹ درصد کشتزار‌های این محصول به روش مالچ پلاستیک کشت می‌شود.

باقر خدادادی در ادامه گفت: همچنین برداشت این محصول از تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مهر ادامه می‌یابد و از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار هشت نفر مشغول به کار می‌شوند.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام همچنین افزود: در سال زراعی جاری ۹۵ درصد جالیز‌های خربزه این منطقه با استفاده از روش‌های نوین آبیاری کشت شده که افزایش ۴۰ درصدی عملکرد تولید و صرفه جویی در منابع آبی را در پی داشته است و عمده کشتزار‌های دشت‌های مرکزی و پایین جام تربت جام به کشت خربزه اختصاص دارد.

معاون جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: در سال زراعی جاری ۱۵ درصد جالیز‌های خربزه تربت جام به روش نشایی کشت شده است و امسال ۶۵۰ هکتار از کشتزار‌های خربزه تربت جام به تولید محصول سالم اختصاص دارد و ۱۰۰ درصد خربزه تولیدی تربت جام از گونه خاتونی است.

خدادادی بیان کرد: بارندگی کم در سال زراعی جاری باعث کاهش ۱۷ درصدی تولید محصول خربزه تربت جام شده است.

وی تصریح کرد: تربت جام به لحاظ سطح زیر کشت خربزه رتبه نخست کشور را دارد و در سال زراعی جاری به منظور حمایت از کشاورزان جالیزکار، ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی در بین خربزه کاران این شهرستان توزیع شده است.

خدادادی در خاتمه خاطر نشان کرد: همچنین در حال حاضر نبود صنایع تبدیلی خربزه در تربت جام یکی از مهم ترین مشکلات حوزه فرآوری این محصول است و ۹۰ درصد این محصول به بازار‌های سراسر کشور ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه