English

با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس؛

طرح جامع انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک به بهره برداری رسید

مدیر عامل شرکت ملی مس ایران طی امروز همزمان با روز ملی صنعت و معدن در آیین بهره برداری از طرح طرح جامع انتقال، ذخیره سازی صادرات اسید سولفوریک در هرمزگان، اذعان داشت: طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

طرح جامع انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مس ایران طی  امروز همزمان با روز ملی صنعت و معدن در آیین بهره برداری از طرح طرح جامع انتقال، ذخیره سازی صادرات اسید سولفوریک در هرمزگان، اذعان داشت: طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ظرفیت تولید اسید سولفوریک (کارخانه اسید سرچشمه، خاتون آباد و کارخانه قدیم سرچشمه) مجموعا یک میلیون 500 هزار تن در سال است.

سعد محمدی ادامه داد: این طرح با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد در استان کرمان به بندرعباس و صادرات آن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بهره برداری رسید.

وی گفت: در این طرح صادرات از طریق ساخت یک‌صد دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، ساخت بیش از 5 و نیم کیلومتر خطوط جدید ریلی در سایت بندرعباس و سرچشمه، تأمین۲۰۰ دستگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده است همچنین برای زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و انتقال اسید به اسکله صادراتی هشت مخزن به ظرفیت 112هزار تن ساخته شده است.

سعد محمدی تشریح کرد: برای اجرای طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک600 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی در پایان اضافه کرد: بهره برداری از این طرح امکان صادرات سالانه یک میلیون تن اسید سولفوریک به بازارهای بین المللی فراهم شد و برای50 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه