English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مسیر دسترسی به ایستگاه کنترل ترافیک دریایی هرمز آماده بهره برداری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح روسازی و زیرسازی مسیر دسترسی به ایستگاه سامانه کنترل ترافیک دریایی جزیره هرمز به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

مسیر دسترسی به ایستگاه کنترل ترافیک دریایی هرمز آماده بهره برداری است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پشتیبانی و نگهداری از ایستگاه مخابراتی سامانه کنترل ترافیک دریایی این جزیره با هدف ارائه خدمات دائمی دریانوردی، همچنین در راستای رونق گردشگری دریایی و تأمین ایمنی تردد گردشگران، با اعتباری افزون بر ١٠٠ میلیارد ریال به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود گنبدهای نمکی متعدد در جزیره رنگین کمانی خلیج فارس، بیان داشت: پس از بارندگی ها بر اثر آب شستگی، حفره ها و چاله های خطرآفرینی در طول مسیر دسترسی سایت VTS جزیره هرمز به وجود می آمد که با اصلاح عملیات زیرسازی و انجام روسازی مسیر، این مشکل مرتفع شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ابعاد مختلف اهمیت اجرای این طرح گفت: با توجه به الزام های بین المللی، نقش حمل و نقل دریایی در رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان و ساکنان جزیره های خلیج فارس و همچنین لزوم دریانوردی ایمن، مراکز کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تأمین ایمنی ترددهای دریایی ایفا می کند.

به گفته محمدی کرجی ران، سامانه کنترل ترافیک دریایی در استان هرمزگان شامل ۱۲ سایت و ایستگاه کاری در سواحل و جزایر و سه مرکز کنترل ترافیک دریایی واقع در بندر شهید رجایی، لنگه و کیش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه