English

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

۹۵ درصد ابلاغ‌های قضایی در آذربایجان‌شرقی الکترونیکی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح‌ تحول در قوه قضاییه، گفت: هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد از ابلاغ‌های قضائی استان الکترونیکی شده و به واسطه آن زمینه صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های اداری فراهم شده است.

۹۵ درصد ابلاغ‌های قضایی در آذربایجان‌شرقی الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش سراجوی مراغه اظهار داشت: هرساله حدود ۲.۵ میلیون ابلاغ قضائی توسط محاکم مختلف در آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود که با راه‌اندازی سامانه «ثنا» طی سال‌های اخیر و الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها و احکام، در مصرف بیش از پنج میلیون برگ قضائی و تردد بیش از حد در محاکم صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی دادرسی الکترونیک، هم‌اکنون ۸۰ درصد از دادرسی‌های محکم قضایی استان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه رصد رضایتمندی از دستگاه قضائی، اضافه کرد: در حال حاضر و بر اساس آمار این سامانه، ۷۶ درصد از مراجعان به دستگاه قضائی از خدمات دادگستری‌ها و محاکم قضائی استان رضایت دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  بیان کرد: ایجاد تحول در دستگاه قضائی با هدف تکریم و حفظ احترام ارباب رجوع در محکام انجام می‌شود و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک نیز در این راستا و برای دسترسی آسان مردم به خدمت قضائی انجام می‌شود.

خلیل‌اللهی اضافه کرد: ایجاد فضای فیزیکی مناسب در مناطق محروم نیز از رویکردهای دستگاه قضائی برای ایجاد بستر لازم برای دسترسی آسان مردم به مدیران قضائی و خدمات‌دهی مناسب به شمار می‌رود که احداث ساختمان دادگاه عمومی در بخش سراجوی مراغه اقدامی در این راستاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه