English

هاشم علایی خبر داد:

آغاز نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در قالب طرح طاها در استان اردبیل آغاز شد.

آغاز نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، هاشم علایی ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری) در سال 1400، انجام تعداد 5 هزار و 890 مورد بازرسی و نمونه برداری از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین می شود، ادامه داد: در قالب طرح طاها نمونه هایی از فرآورده های صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی، بسته بندی، برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، ساختمانی و معدنی و مهندسی پزشکی که مشمول استاندارد اجباری هستند، از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار می گیرند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: استاندارد تضمین کننده کیفیت، ایمنی و سلامت کالاها و خدمات می باشد، بنابراین سلامت جامعه خط قرمز ماست و با متخلفان و عرضه کنندگان کالاها و خدمات غیراستاندارد که جان، مال و ایمنی مردم را به خطر می اندازند، مطابق ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد برخورد خواهد شد.

علایی در ادامه افزود: از شهروندان عزیز در خواست می شود در صورت مشاهده عرضه و فروش هرگونه کالای غیراستاندارد، مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۷ جهت رسیدگی به اطلاع این اداره کل برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه