English

مهرداد مرادمند اعلام کرد؛

اصفهان قُطب‌ تولید فرآورده های دامی در کشور / وجود بیش از ۷ میلیون راس انواع دام در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: استان اصفهان با بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور است.

اصفهان قُطب‌ تولید فرآورده های دامی در کشور / وجود بیش از 7 میلیون راس انواع دام در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهرداد مرادمند گفت: استان اصفهان یکی از قُطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

وی افزود: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رُتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رُتبه دوم تولید تخم مرغ و رُتبه اول تولید شیر خام و رُتبه چهارم تولید عسل کشور را داراست.

این مقام مسئول به رُتبه چهارم تولید عسل استان در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت بوقلمون و رُتبه نخست تولید گوشت شترمرغ را دارد و در سرجمع تولید محصولات پروتیینی کشور رتبه اول را داراست. اصفهان از مناطق اصلی کشور در حوزه صنایع مختلف کشاورزی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در تولید انواع محصولات ایفا می‌کند بطوریکه از نظر رُتبه‌بندی با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تُن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید۲۰۰ هزار تُن گوشت مرغ و یکصد هزار تُن تخم‌مرغ ، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالیانه ۱/۵ میلیون تُن شیر خام رُتبه نخست تولید شیر کشور و با تولید ۲۰۵ هزار تُن، رتبه دوم تولید مرغ و با تولید ۱۰۵ هزار تُن تخم مرغ مقام دوم تولید تخم مرغ کشور را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی