English

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

دانش آموزان مازندرانی «سفیران محیط زیست و منابع طبیعی» می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: طی تفاهم نامه ای با منابع طبیعی، از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران «سفیران محیط زیست و منابع طبیعی» استفاده شود.

دانش آموزان مازندرانی «سفیران محیط زیست و منابع طبیعی» می شوند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری با اشاره به همکاری های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیرامون حفاظت از جنگل ها و مراتع، اظهار داشت: در همین زمینه تفاهم نامه ای منعقد شد تا از ظرفیت های دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی استان مازندران برای پذیرش «همیار طبیعت» استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید این موضوع فرهنگسازی شود، ادامه داد: در صدد هستیم تا به صورت ویدئو کنفرانس و نیز استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی از ظرفیت دانش آموزان مازندرانی به عنوان سفیران محیط زیست و منابع طبیعی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما امکان بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع وجود دارد و همین امر سبب شده است تا بتوانیم از ظرفیت وجودی دانش آموزان مازندرانی در راستای فرهنگسازی به منظور توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع بهره مند شویم.

سعدی پور گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه بسیار مهم منابع طبیعی و محیط زیست اثرگذاری مثبت داشته باشیم و از این منابع و مواهب الهی نهایت بهره را ببریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران -  نوشهر نیز با قدردانی از روحیه تعامل و همکاری آموزش و پرورش مازندران در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم سازمانی ما بحث آموزش و ترویج است و یکی از اهداف ما این است تا این موضوع را از مدارس آغاز کنیم.

عبدالرضا سنگاری افزود: با رویکردی مثبت تفاهم نامه ای تنظیم شده است و امیدواریم بتوانیم تمامی دانش آموزان سراسر مازندران را تحت پوشش قرار دهیم و برای آنها کارت «همیار طبیعت» صادر کنیم تا بتوانیم در زمینه مراقبت  و حفاظت از منابع طبیعی کار پایه ای و بنیادین صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح کمک حال مردم منطقه خواهد شد و دانش آموزان مازندرانی به عنوان مروجان اصلی و پایه ای کارهای بسیار بزرگی انجام دهند و دغدغه ها و نگرانی ما در زمینه آتش سوزی ها، قاچاق چوب و تجاوز به منابع طبیعی و عرصه ها را به حداقل می رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه