English

گزارش مردمی؛

برخی شعارهای کاندیداهای شورای ششم، دردی از شهر را درمان نمی‌کند/ وعده‌های بزرگ برخی کاندیداها، سنخیتی با رفع مشکلات شهر قم ندارد

در این ایام تبلیغات گسترده‌ای از سوی کاندیداهای شورای شهر و روستا شاهد هستیم و کاندیداها از طریق رسانه‌ها، بسیاری از فعالیت‌ها و سوابق اجرایی و برنامه‌های خود را به اطلاع مردم می‌رسانند.

برخی شعارهای کاندیداهای شورای ششم، دردی از شهر را درمان نمی‌کند/ وعده‌های بزرگ برخی کاندیداها، سنخیتی با رفع مشکلات شهر قم ندارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، با توجه به انبوهی از تبلیغات در ساعات پایانی فرصت اعلام شده، گزارشی از میان شهروندان در رابطه با انتظارات آنها و بیان دیدگاههایشان در خصوص برنامه‌های اعلام شده از سوی کاندیداها تهیه شده که آن را با هم مرور می‌کنیم.

خانم کرمی از دانشجویان پیام نور قم در رابطه با کاندیدهای ششمین شورای اسلامی شهر مقدس قم می‌گوید: من از طریق فضای مجازی و برخی از کانال‌ها پیگیر وعده‌های انتخاباتی کاندیدهای شورا هستم و ترجیح می‌دهم به کسی رای بدهم که علاوه بر تخصص، هزینه‌های کمتری بابت تبلیغات با صفحات رنگین پرداخت کرده است.

وی گفت: به نظرم با گستردگی فضای مجازی، دلیلی وجود ندارد که همانند سالهای قبل بابت تبلیغات این گونه ولخرجی شود به خصوص با گرانی کاغذ و هزینه‌های بالای چاپ بهتر است از روش‌های بهتری برای معرفی خودشان استفاده کنند.

این شهروند درباره برخی از وعده‌های اعلام شده از سوی کاندیدها نیز بیان کرد: از سوابق تحصیلی و فعالیت‌ها مشخص است که توانمندی لازم را در حوزه مدیریت شهری ندارند و گاهی وعده‌های بزرگ در سطح ملی است و یا فراقانونی و بیش از حوزه اختیارات کاندیداهاست و تنها در جهت جذب آراء است.

یکی از کسبه در خیابان شهید آیت الله سعیدی نیز در این باره می‌گوید در این چند روز بسیاری از آگهی‌های تبلیغات را در سطح شهر می‌بینم که در جوی‌ها ریخته شده و معلوم است حتی با هزینه‌های انجام شده، مدیریتی برای توزیع دقیق آن وجود ندارد و شاید خیلی‌ها نتوانند به این آگهی‌ها دسترسی داشته باشند که هم این نوع توزیع به معنای اصراف است و هم معنای سوء مدیریت درستادهای انتخاباتی دارد.

وی بیان کرد: شاید در طول سال گذر بنده به شورای شهر نیفتد و اصلا اعضای آن را نشناسم و ندانم که شورای شهر چه وظیفه‌ای دارند به نظرم اول رسانه‌ها باید وظایف شورای شهر را برای مردم به خوبی روشن کنند و بعد به سراغ وعده‌ها و تبلیغات بروند، چون خیلی‌ها مانند من شاید کارایی شورای شهر را ندانند.

حجت‎الاسلام رضایی یکی از شهروندان نیز در این باره عنوان کرد: شهر مقدس قم به افرادی در شورا نیاز دارد که در جهت توسعه و آبادانی شهر تلاش کنند و مشکلات مردم را رفع کنند ومن گاهی می بینم وعده‌های بزرگ برخی کاندیداها، سنخیتی با رفع مشکلات شهر قم ندارد و اصلا انگار شهر را نمی‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فردی برای شهر کاندید می‌شود باید حداقل شهر را بشناسند و دردهای مردم و نیازها را بداند تا بتواند دلسوزانه برای شهروندان قدمی بردارد، به خصوص در حوزه فرهنگی و معنوی شهر نیز نیاز به توسعه زیرساختهایی داریم و نباید از آن غفلت شود.

خانم کاویانی نیز یکی از فرهنگیان در این باره تصریح کرد: ما در سطح شهر با مشکلات زیادی در تردد و ترافیک و ساخت و ساز مواجه هستیم و افراد باید با شناخت واقعی این مشکلات برای رقابت وارد میدان شوند و فقط وعده‌هایی برای جمع کردن رای ندهند.

وی گفت: شورای شهر نقش مهمی در تحولات و توسعه دارند و باید با تخصص و تعهد به تصمیم سازی بپردازند، در این روزها با افزایش تبلیغات در سطح شهر می‌بینم برخی شعارهای کاندیداهای شورای ششم، دردی از شهر را درمان نمی‌کند و باید با شناخت بیشتری از شهر و مشکلاتش وعده بدهند.

این شهروند بیان کرد: به نظر می‌رسد وقتی انتخاب شهردار در دست شورای شهر است باید اعضای شورای نیز به خوبی انتخاب شوند تا بتوان در ارائه خدمت به مردم با کمترین کاستی ها و ضعف‌ها وارد شد و من انتظار دارم افرادی که برای شورای شهر انتخاب می‌شوند برای رفع تبعیض در سطح شهر تلاش کنند، زیبنده نیست توسعه و رشد تنها مختص برخی مناطق شهر باشد و در مناطق دیگر، مردم از کمبودها در رنج و عذاب باشند.

با توجه به اینکه شوراها باید در کارهایشان امانتدار رأی مردم باشند و در جهت رفاه آنها تلاش کنند باید در وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی، با صداقت رفتار کنند و تنها برای جذب رای و یا عوامفریبی و یا دست‌یابی به منافع شخصی وارد این رقابت نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه