English

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان:

شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی با سرمایه اولیه کمتری تأسیس شود

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم شرکت را با سرمایه اولیه کمتری تأسیس کنیم تا سهام‌داران مشخص و شرکت هر چه زودتر ثبت شود و سایر سرمایه‌گذاران می‌توانند در آینده وبه تدریج اضافه شوند.

شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی با سرمایه اولیه کمتری تأسیس شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجتبی کاروان در دهمین نشست کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان یکی از دلایل عدم تأسیس شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی تا امروز را نبود سرمایه اولیه دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم شرکت را با سرمایه اولیه کمتری تأسیس کنیم تا سهام‌داران مشخص و شرکت هر چه زودتر ثبت شود و سایر سرمایه‌گذاران می‌توانند در آینده وبه تدریج اضافه شوند.

وی تأکید کرد: اعضای کمیسیون معادن و صادرکنندگان سنگ پس از تأسیس این شرکت درباره حمایت اتاق بازرگانی از آن نگرانی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان افزود: پیشنهاد ایجاد کارگو ترمینال در فرودگاه اصفهان نیز سال 1386 مطرح شد اما پس از 12 سال و در سال 98 به سرانجام رسید در حالی که باید خیلی زودتر محقق می‌شد، بنابراین تأسیس هر شرکتی در این مقیاس با آزمون و خطا همراه است اما باید این اقدام را انجام داد. بنابراین زمانی که اساسنامه شرکت تدوین شده و اعضای هیئت موسس نیز تقریباً مشخص شده‌اند، تعلل بیش از این در تأسیس شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی جایز نیست.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد با تأسیس این شرکت می‌توان در آینده به اقداماتی مانند ایجاد میز سنگ در اصفهان نیز دست زد.

احمدرضا بصیری، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: سازمان صمت قصد دارد تعیین قیمت مواد معدنی را به سوی تشکل‌ها هدایت کند اما واقعیت این است که قیمت مواد معدنی تابعی از موارد گوناگون است و نمی‌توان درباره آن یک بُعدی تصمیم گرفت و اگر قرار باشد تشکل‌ها درباره قیمت مواد معدنی اظهارنظر کنند باید تمام مسائل از جمله فاکتور رسمی، مالیات، ارزش واقعی، درصد ماده معدنی مرغوب و غیره در کنار هم دیده شود.

بصیری با اشاره به طرح این موضوع در جلسه‌ای با مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد جلسه‌ای جداگانه درباره معادن سنگ و نشستی نیز درباره تمام معادن داشته باشیم تا درباره موضوع قیمت‌گذاری مواد معدنی به جمع‌بندی برسیم.

مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: از طرف دیگر قرارداد تأسیس شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی سال گذشته منعقد و ایمیدرو قانع شد در حوزه سنگ‌های ساختمانی در هفت شاخه فعالیت کند که یکی از مهم‌ترین ارکان آن، در اختیار قرار دادن دفاتر خارج از کشور شرکت ایمیدرو برای صنعت سنگ است.

هیئت موسس این شرکت در طی حدود 10 جلسه اساسنامه شرکت را تدوین کردند اما با وجود گذشت یک سال از تعهد به شرکت ایمیدرو، به دلایلی از جمله شیوع کرونا این شرکت هنوز تأسیس نشده است.

وی با تأکید بر تعیین هر چه سریع‌تر مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت توسعه صادرات سنگ‌های ساختمانی برای برداشتن گام‌های بعدی گفت: به نظر می‌رسد اراده کافی برای تشکیل این شرکت در میان فعالان صنعت سنگ وجود ندارد یا حداقل ما چنین اراده‌ای ندیده‌ایم که امیدوارم در جلسه امروز در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه