English

باقر خدادادی:

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم این شهرستان به ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار رسید، اما کاهش بارندگی، تنش‌های سرما و رطوبت به ۸۰۰ هکتار از گندمزار‌های منطقه خسارت وارد کرد.

آغاز برداشت گندم  از مزارع شهرستان تربت جام

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام اعلام کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار گندمزار این شهرستان به طور میانگین سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم گندم و در مجموع  بیش از ۲۵ هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته با کاهش ۴۰ درصدی مواجه خواهد بود.

باقر خدادادی در ادامه افزود: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم در شهرستان تربت جام به ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار رسید، اما کاهش بارندگی، تنش‌های سرما و رطوبت به ۸۰۰ هکتار از گندمزار‌های منطقه خسارت وارد کرد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام همچنین گفت: در سال زراعی جاری ۲ مرکز خرید با ظرفیت ۸۰ هزار تن برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان پیش بینی شده است.

خدادادی در خاتمه اظهار کرد: برداشت گندم در شهرستان تربت جام اواسط خردادماه آغاز می‌شود و تا اوایل تیرماه ادامه دارد و شهرستان تربت جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه