English

فرماندار فامنین؛

۷۸۰ نفر رای اولی این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند

فرماندار فامنین روز سه شنبه با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر رای اولی این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند افزود: ۲۹۸ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی شهرستان فامنین ثبت نام کردند که با انصراف رد و صلاحیت ها شمار داوطلبان به ۲۸۵ نفر کاهش یافت.

 ۷۸۰ نفر رای اولی این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدمجید شماعی،  فرماندار فامنین روز سه شنبه با اشاره به  اینکه ۷۸۰ نفر رای اولی این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند  افزود: ۲۱ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی، ۲۱ شعبه در بخش پیشخور و ۱۳ شعبه در شهر فامنین در ۲۸ خرداد سالجاری دایر می شود.

فرماندار فامنین گفت: ۵۵ شعبه برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ جمعیت شهرستان فامنین ۳۹ هزار و ۳۹۳ نفر است اما بر اساس جدیدترین آمار میزان واجدین شرایط رای دادن در این شهرستان ۳۱ هزار و ۶۹۰ نفر شامل ۱۶ هزار و ۵۸۳ مرد و ۱۵ هزار و ۱۰۷ زن است.

فرماندار فامنین اضافه کرد: همچنین ۷۸۰ نفر رای اولی این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت می کنند که شامل ۳۸۶ پسر نوجوان و ۳۹۴ دختر می شود.

شماعی بیان کرد: شهرستان فامنین دارای ۶۲ روستا بوده که ۵۴ روستا حائز شرایط لازم برای انتخابات شورا هستند.

وی گفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۵۲ روستا برگزار شد اما امسال با توجه به استقبال نامزدها ۲ روستای جدید دیگر شامل «سرای» در بخش مرکزی و «ازناو» در بخش «پیشخور» حائز شرایط لازم برای برگزاری انتخاب شدند و شمار روستاها به ۵۴ مورد رسید.

فرماندار فامنین اضافه کرد: البته با انصراف یکی از کاندیداهای شورای اسلامی روستا و کاهش حد نصاب لازم شمار داوطلبان، در این دوره، انتخابات در روستای «امامزاده پیرنهان» برگزار نمی شود.

شماعی گفت: ۲۹۸ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی شهرستان فامنین ثبت نام کردند که با انصراف رد و صلاحیت ها شمار داوطلبان به ۲۸۵ نفر کاهش یافت.

وی افزود: همچنین ۲۵ نفر برای شورای شهر فامنین ثبت نام کردند که با انصراف ۹ داوطلب، ۱۶ نامزد باقی مانده برای تکیه زدن به پنج کرسی شورای شهر و سه کرسی رقابت می کنند.

فرماندار فامنین با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۲ نفر کار اجرایی انتخابات را در این شهرستان عهده دار هستند گفت: بسته های بهداشتی شامل الکل، ماسک، دستکش و دستمال کاغذی برای کاربران حاضر در شعب اخذ رای در نظر گرفته شده است همچنین در هر شعبه اخذ رای یک ناظر بهداشت حضور دارد.

شماعی بیان کرد: یکی از اولویت های مجریان انتخابات جلب مشارکت های مردمی بوده که با فراهم کردن زمینه ثبت نام داوطلبان شورا این امکان برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در دیدار با اقشار مختلف مردم، صنوف، بازاریان و معتمدان با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو انجام شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه بهار و کبودراهنگ و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیست و هشتم خرداد امسال برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه